A levágott kanyarok vagy a féktávolság be nem tartása növelni fogják a biztosítási összeget. Azt még nem tudni, mi csökkenti.


A digitalizálódó pénzügyi termékek egyike a biztosítás. A ki-bekapcsolható biztosítást az Egyesült Államokban már megvalósították. Európában inkább a gyorsan – a becsekkolás és a repülőhöz érkezés közben – megköthető biztosítási formák fejlődtek.

A Tesla most fordít egyet a kockán az elektromos közlekedéssel foglalkozó Electre információi szerint. Az amerikai autógyártó Texasban tervezi bevezetni az új biztosítási termékét. A Tesla Kaliforniában már nyújott biztosítási szolgáltatásokat, de az egy viszonylag hagyományosnak mondható termék volt.

A texasiak viszont az alapján fognak fizetni, hogy hogyan vezetnek. Ez megvan Magyarországon is a bonus-malus rendszerrel, gondolhatnánk, ám az új termék ennél több finomhangolást tartalmaz. A kocsi és a biztosítás a valós idejű vezetést veszi alapul, nem azt, hogy a sofőr okoz-e balesetet. Nem is azt, hogy milyen korú vagy nemű a sofőr. De még a korábbi baleseti statisztikát sem nézik.

A biztonsági pontszám, amit az autó és a Tesle használ a Full Self-driving szeptemberi új béta verziójáa mutatkozott be. Ez a szoftveverzió ugyan nem tudja azt, amit hagyományosan önvezetésnek gondolunk, de ki tudja értékelni a sofőr viselkedését. És ez alapján kapnak a sofőrök havonta új csekket. Minden figyelmeztetés, amit az autó küld a sofőrnek beleszámítat a pluszköltségekbe. Ahogy pénzbe kerülhet a féktávolságon belüli autózás, a levágtt kanyarok és így tovább.

A Safety Score számítás egyelőre béta állapotú, ahogy az önvezetés is. A Tesla-tulajdonosok azonban már jelentkezhetnek a programba. Három hónapig alapdíjat kell fizetniük, ezután pedig a rendszer által növelt vagy csökkentett árat.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?