A Miami Nagydíjat még végigünnepelte a kriptós cég, de napokkal később beomlott a piac és ritkább lett a pénz.

(Fotó: F1 Miami / Facebook)

A Formula 1 nagyon ügyesen talál szponzorokat. Volt már oligarcha tulajdonolta orosz energetikai cég az egyik csapatnál, nagy támogató a szaúdi állam olajcége, az Aramco, az Emirates légitársaság és a Crypto.com kriptopénzes vállalkozás is. (A listában természetesen vannak problémamentesebb cégek is.)

Az Ad Age szerint a „kriptó tél”, ami miatt a cég leépítésekre kényszerült meglátszódhat a szponzorációs helyzeten is. A piac azután omlott össze, hogy a Crypto.com bejelentette a Miami Nagydíj után, hogy elérte az 50 millió felhasználót. Azóta a cég megszabadult a dolgozók 30-40 százalékától. Az elbocsátások nagyrészt nyáron történtek. Az ugyan nem állapítható meg, hogy hány embert rúgott ki a cég és hányan távoztak maguktól, de az Ad Age szerint kétezerrel kevesebben dolgoznak a Crypto.com-nál, mint a nyár elején.

A cég korábban már felmondott három szponzorációs szerződést. Az Angel City FC, a Twitch Rivals és az UEFA Bajnokok Ligája kénytelen lesz tovább működni kriptós pénzek nélkül. Más sportcsapatoknak csak a támogatásán csökkentett a cég. A Formula 1-es szerződés egyelőre érintetlen, és a Jalopnik szerint az is marad, ám hamarosan egy éves lesz a kriptó nagy bezuhanása. Teljes bizonyossággal nem lehet semmit mondani.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?