Idő kérdése volt, hogy valaki kibocsásson klasszikus autó alapú értékpapírt. Kérdés, hogy tényleg akkora biznisz-e veterán kocsikkal kereskedni, mint elsőre látszik.

Idő kérdése volt, hogy valaki kibocsásson klasszikus autó alapú értékpapírt. Kérdés, hogy tényleg akkora biznisz-e veterán kocsikkal kereskedni, mint elsőre látszik.

Senkinek nem kell magyarázni, hogy egy egy példányban létező Bentley-ben mi az érték (Fotó: Alexandre Prévot CC-BY-SA)

Az elmúlt év a mindenféle kripto befektetésekről, ICO-król szólt. Egy ilyen időszak után öröm látni valamit, aminek semmi köze a digitális javakhoz, igazi, valóban létező vashoz viszont annál több.

A Rally Rd. három ember közös gyermeke, akikben az volt a közös, hogy rajongtak az autókért. A cég elindítását segítette persze, hogy az egyikük startupper volt, a másikuk terméktervező, a harmadik pedig befektetési bankár. A cég egy dolgot tesz lehetővé: klasszikus, gyűjtői autókba lehet befektetni.

Az alapítók állítása az, hogy a kocsik jobban teljesítenek a piacon, mint az arany, a S&P 500-as listáját követő alapok és a New York-i ingatlanpiac 2012 óta. És hát valamivel jobb érzés is azt mondani, hogy egy Ferrari 250 GTO-ban van a pénzem, mint azt, hogy Tesla részvényekben. A GTO legalább nem uszítja magára az amerikai tőzsdefelügyeletet Twitteren.

Így néz ki 2,8 millió euró autóvá alakítva – Ferrari 212 Touring Berlinetta (Fotó: Alexandre Prévot CC-BY-SA)

A céget 2016-ban jegyezték be, azóta saját bevallásul szerint 50 ezer ügyfelet gyűjtöttek össze. Ezek az ügyfelek pedig milliós nagyságrendben fektettek be abba a tíz autóba, ami jelenleg a Rally Rd. flottáját képezi. Ahhoz, hogy valaki beszálljon, legalább 50 dollárt kell rászánnia az üzletre.

A céget a Techcrcunch kapta most fel, miután hétmillió dolláros első körös befektetést szereztek. Az ebben részt vevő kockázati tőkés cégek kevésbé érdekesek, az viszont, hogy a Betterment és az Acorns fintech megtakarítási cégek alapítói is a befektetők között vannak, érdekes.

Egy versenyautó mindig versenyautó marad (Fotó: Jorjum CC-BY-SA)

A csapat szalon nyitását tervezi a pénz egy részéből, ahol az új kocsikat lehet megtekinteni. (Erre kitalálták az Initial Car Offering kifejezést, ami viccnek mondjuk közepes.) Illetve ugyanitt érdeklődni lehet a befektetési lehetőségekről, és rögtön regisztrálni is lehet. A Rally Rd. mellett szól az is, hogy az amerikai tőzsde- és értékpapírfelügyelet rendben lévőnek találta az üzleti modelljüket.

Szépséghiba, hogy a cég momentán még nem termel nyereséget. A 2019-et ennek a problémának a megoldására, a nemzetközi terjeszkedésre és befektetési portfólió szélesítésére szánják. Egyrészt százra növelnék a flotta méretét, másrészt pedig a műkincs és a sport ereklye üzletágat is megnyitnák.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?