A banki óriás adat és analízis csoportja 413 millió kártyás tranzakció adatait feldolgozva szabta át Madrid, Barcelona és Mexikóváros térképeit.

(Forrás: BBVA)
(Forrás: BBVA)

A kutatók azt figyelték meg, hogy a vásárlók hogyan mozognak a városi térben. Az adatok elemzése olyan területek megtalálását tette lehetővé, ahová nagyrészt csak turisták járnak, ahol a fiatalok vásárolnak vagy azokat, amik lakókerületként funkcionálnak.

Az elemzés nem csak a teret és a személyek mozgását vette alapul. Arra is figyeltek, hogy az egymást maximum három órával követő vásárlásokat összekössék. Az első vizsgálatban a nyolcszög alakú – a társasjátékok tábláját idéző – részekre osztott térképen lehet megtekinteni ezt az adatot. A következő nézetben már hat városrész szerepel: városközpont, gazdag környék, munkás környék, üzleti negyed, kiépítés alatt álló környék és végül azök a helyek, ahol pénzt költenek.

Az elemzést végzők szerint különösen azért érdekesek az eredmények, mert a fenti hat kategória alá tartozó terület mindhárom vizsgált városban megjelent. A térképet azóta átadták a netezőknek játszani, akik saját címkéket vihetnek fel, és tovább szűrhetik az adatot.

A big data nem csak térképek rajzolására használható. Az októberi Fintechradar Konferencia 2.0-n erről is esik szó. Ne maradj le!

FinTechRadar 2.0 konferencia - van már jegyed?

Témáink: PSD2/Mobilfizetés, Adatbiztonság, UX, Big data, Állam és fintech, Insurtech.
2 nap, 30 előadó és válaszok a fintech aktuális kérdéseire október 17-18-án a Sugár Moziban.
Program és jegyvásárlás →


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?