A piac lényegében megszűnt, a kriptóhoz hasonlóan népszerűtlen termék egyelőre a digitális műkincs.

A majmok sem tartják magukat (Fotó: OpenSea)

A művészeti világ új finanszírozási modelljének tavaly kikiáltott NFT idénre megszűnt jövőnek lenni. Ahogy a kriptovaluták piaca beomlott és elmaradt a gyors kilábalás, úgy a kriptóra és a blockchainre épülő NFT-k is sokat veszítettek a népszerűségükből.

A Meta, ami a Facebook, Instagram, Whatsapp és Messenger – és a metaverzumot építő Oculus – szolgáltatások feletti holdingcég most ért el oda, hogy NFT-ket lehessen profilképnek használni. A cég május óta foglalkozik ezzel a fejlesztéssel, amikor már kicsit idejétmúltnak tűnt a digitális műkincs koncepció. Az azóta eltelt idő csak abban segített, hogy a blockchainen tárolt majmos képekről bebizonyosodjon, hogy egyelőre tényleg nem kapja vissza az értékét.

A fentiek ellenére mostantól össze lehet kapcsolni a digitális tárcánkat a Facebookkal és az Instagrammal. A tárcában tárolt NFT-ket pedig be lehet állítani profilképnek. Érdekes, hogy a szolgáltatások sorából az Oculus kimaradt egyelőre, pedig a beígért metaverzum pont egy olyan világ, ahol lenne értelme egy egyedi, blockchainen tárolt karakterdizájnnak, amit csak a tulajdonosa használhat. Ehelyett a Facebook és az Instagram ki fogja írni a megosztott NFT-k sarkában, hogy „digitális műkincs”.

Mindeközben a Forbes szerint az OpenSea, a legnagyobb NFT piac forgalma 99 százalékot zuhant az elmúlt negyed évben. Május elsején még 2,7 milliárd dollár értékben cseréltek gazdát képek, augusztus végén egy vasárnapon ez 9,3 millió dollárra esett le. Még arra sem lehet mérget venni, hogy a Facebook vagy a hasonló funkcióval készülő Twitter vagy Reddit ki tudja majd rántani a drága digitális képek piacát a mostani, korrekción átesett állapotából. Erre az is kevés volt, hogy Snoop Dogg és Eminem tartott a majmos képeket reklámozó koncertet egy MTV eseményen.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?