Személyre szabottabb banki szolgáltatásokat kínál a brit NatWest az ügyfeleinek. És ez most nem csak egy újabb számlacsomagot jelent.

(Fotó: Ralph Aichinger CC-BY)

A Bankig My Way nevet viselő kezdeményezés arra ad lehetőséget, hogy az ügyfelek több, számukra fontos adatot adjanak meg magukról. A Rólam részben olyan fogyatékosságokat lehet felsorolni, amelyekkel az ügyfél együtt él. Például, hogy nagyothalló vagy gyengén lát. A Segíts részben pedig azt írhatják le az ügyfelek, hogyan tud nekik segíteni a diszpécser. Például, hogy lassabban beszél. Itt lehet kérni azt is, hogy az angol nyelvben meglévő nemhez kötődő névmások helyett (he/she) általánosabb (egyesszámú they) vagy más (eir) névmást használjon az ügyintéző.

A beállításokat meg lehet tenni a netbankban, de bankfiókban vagy mobilbankban is lehet nyilatkozni róluk. Ráadásul szabadon átállíthatók, ami lehetőséget ad arra, hogy ne csak a tartósan fogyatékkal élőknek legyen hasznos a funkció. A bank tervez emlékeztetőket kiküldeni évente, hogy biztos legyen abban, hogy jó információkkal rendelkezik.

Az ötlet nem forradalmi, nem kellett hozzá kutatócsoportok több éves munkája, mégis zseniális. Ráadásul önkéntes adatszolgáltatásra épül, akik rászorulnak, közölhetik a pénzintézettel, hogyan tud nekik segíteni. Már csak az a feladat, hogy a lehetőséget kommunikálja is a bank.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?