A cégnek még így sem lesz egyszerű dolga, mert a Közel-Keleten tíz áruhitel (BPNL) startup versenyez egymással. A befektetők mégis bíznak benne, ennek a jele, hogy a második kört ilyen jelentős összeggel zárta a 2019-ben alapított cég.
A Tabby Hosam Arab cége, aki korábban a Namshi nevű divat e-kereskedelmi céget vezette, míg egy sikeres exit során ki nem vásárolták a cégből. A Tabbyt az itt megszerzett tapasztalatok alapján úgy építette fel, hogy a közel-keleti és észak-afrikai piaci sajátosságokat ismerve, a régióra jellemző problémákat megoldva tudjon működni.
A fenti problémák egyike a készpénz sokkal hangsúlyosabb jelenléte a gazdaságban. Az appos áruhitel megoldások Európában és az Egyesült Államokban jellemzően digitális fizetésekre épülnek. A Namshinál a fizetések nyolcvan százaléka történt készpénzben, ami egy e-kereskedelmi platformnál ritka.
A Tabby növekedésében segített a koronavírus miatti zárlat, ami az e-kereskedelem mellett a digitális fizetéseket is elterjedtebbé tette. A tavalyi nyár óta hússzorosára nőtt a rendszerben lebonyolított tranzakciók száma. Ugyanakkor a cég szerint csupán 400 ezer aktív felhasználójuk van, azaz bőven van tere a növekedésnek.
Szólj hozzá