Optimista előrejelzéseket és fontos figyelmeztetéseket fogalmazott meg a piackutató a pénzintézetek felé. Fel kell készülni a mobilon élő, befektetni vágyó milleniumi generáció kiszolgálására.

Az M-betűs varázslény, amiről sok szó esik, a milleniális… ja nem, a mantikora (Fotó: Wikimedia Commons)
(fotó: Wikimedia Commons)

A befektetési cégeknek fel kell készülniük az y-generációsokra – állítja a CB Insigthst tanulmánya. A piackutató szerint jelenleg 4,5 ezer milliárd dollárra rúgó vagyon felett rendelkező 73 millió amerikai y-generációs vagyona megközelíti, sőt meg is haladhatja a 20 ezer milliárd dollárt 2030-ra. Összehasonlításképpen, a baby boomernek nevezett, eddig az amerikai társadalom derékhadást adó korosztály, vagyonát 30 ezer milliárd dollárra becsülik.

A CNBC cikke szerint azonban nem jelenti azt, hogy ebből a vagyonból a fiatalabb korosztályok nagyobb falatokat fognak látni örökségként, mert a nyugdíjas éveikre profi pénzelverővé váltak a boomerek. Évi 400 milliárd dollárt költenek fogyasztási cikkekre, 120 milliárdot utazgatásra, és ezek csak a költségesebb extrák, amelyeket kedvelnek. A lap a Gransnet 1000 darab 50 és 70 év közé eső korú nagyszülővel felvett felmérést idézi, amely szerint hatból egy nagyi el szeretné verni az összes pénzét mielőtt meghalna. Az 50-70 éves korcsoportban pedig 40 százalék gondolja úgy, hogy hagy örökséget, 30 százalék viszont a pénz elköltésére utazik.

Kényelmes felületek kellenek

A CB Insigths azonban bizakodó. Annyira, hogy a mobilos üzleti stratégia fejlesztését javasolja a pénzintézeteknek, mert az y-generációsokat már nem lehet a laptop vagy az asztali számítógép előtt megfogni. A mindennapokban többet mobilozunk majdnem egy órával, mint amennyit számítógép előtt vagyunk. A jelentés arra is utal, hogy a hagyományos vagyonmenedzsment cégek szánalmasan rosszul teljesítenek a mobilon. A Wealthfront vagy a Robinhood appját sokkal jobban szeretik a fiatal befektetők, mint a megelőző generáció bevált pénzintézeteiét.

A jelentés általános tippjei között a célok gamifikálása szerepel. A letisztult, egyértelmű felhasználói élmények kialakítása. Illetve arra is felhívja a figyelmet a dokumentum, hogy az y-generáció tagjai olyan cégekbe fektetnek szívesen, amelyeknek ismerős a neve. A Robinhood felhasználók között például az Apple a legnépszerűbb részvény, bármennyi kritika is éri a céget.

Hasonlóan elgondolkodtató, hogy a kriptobefektetéseket kínáló cégek ügyfélköre nagyot növekedett a bitcoin tavalyi év végi felfutása alatt. Hasznos lenne tudni, hogy az y-generációs, befektetni való pénzzel rendelkező réteg milyen összegeket veszített a kriptopénzes piac bedőlésén.

A CB Insights teljes jelentése innen tölthető le.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?