A világ nagy bankjainak 200 vezetőjét kérdezte meg a KPMG arról, hogy mit kell tennie a szektornak, hogy költséghatékony maradjon.

(Fotó: Moyan Brenn / CC-BY)
(fotó: Moyan Brenn / CC-BY)

A felmérésről kiadott anyag szerint a banki költségoptimalizálás nem olyan folyamat, aminek egyszer vége van. Folyamatos figyelmet igényel. A pandémia utáni időszakban például egy tíz százalékos lefaragást kell meglépnie a banki szektornak.

A bankok 83 százaléka újragondolja a költségcsökkentési stratégiáját a felmérés szerint. A pénzintézetek kétharmada pedig 10 százalékos vagy azt meghaladó csökkentést irányzott elő a következő három évre. A többség nem gondolja, hogy a következő 12 hónapban végre is lehet hajtani ezt a tervet. Csupán 15 százalék tervezi egy év alatt lezavarni a csökkentést. 61 százalék úgy gondolja, hogy szükség lesz három évre. Az önkritika ebben a helyzetben nagyon hasznos. A felmérés arra is rámutatott, hogy már a világjárvány előtt is téma volt a költségcsökkentés, és a válaszadók 25 százaléka tudott olyan esetről a saját bankjában, amikor elmaradtak a céloktól.

A vezetők szerint a hozzáállás és a vállalati kultúra kulcsfontosságú a siker elérésében. Különösen fontosnak érzik a felelős vezetők elköteleződését. Nem meglepő módon a válaszadók többsége (58 százalék) szerint a saját bankjukban ezek a tényezők adottak.

Két megközelítés is van a problémák kezelésére. Sok bank a megtakarításokból fedezné a korszerűsítés költségeit. Ugyanakkor egyelőre nem csorbult a hit a digitalizációban (60 százalék) és a létszámcsökkentésben (52 százalék). A bankok az elavult IT-rendszerek lecserélését is fontos célnak tartják. Ugyanakkor ez rendre bonyolult feladatnak bizonyul.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?