Megfordult a trend, a külső beszállítóktól vásárolt szoftverrendszerek már nem annyira vonzóak, mert a bankok testreszabott megoldást keresnek.

(Forrás: Brandon Leon / CC-BY-SA)

Esőfelhők tűntek fel a banki B2B szolgáltatók egén. Ami persze hőségriadó idején nem is lenne annyira rossz hír. Az NTT Data felmérte, hogy milyen attitűddel rendelkeznek a bankok a technológiai fejlesztésekkel kapcsolatban. A legfontosabb eredmény az, hogy a válaszadó bankok 61 százaléka házon belül szeretné tartani a technológiai fejlesztéseket, csupán 39 százalék vásárolna technológiai megoldást beszállítótól.

Ez az eredmény egy régóta tartó trend megfordulását jelzi. Az NTT szerint az ügyfelek változó elvárásai és a növekvő igény a digitális megoldásokra a két hatás, ami miatt változik a bankok attitűdje.

A bankoknak azonban csak 22 százaléka vág bele teljesen új fejlesztésbe. A 78 százalékuk inkább a mostani rendszereikre épít rá egy újabb réteget. Ezzel persze – bár ezt a riport explicit módon nem mondja ki – technológiai adósságot is vállalnak, hiszen a több generációnyi egymásra épülő technológia mindenképp korlátozottabb, nehezebben átlátható, mint egy teljesen új rendszer.

Úgy látjuk, hogy az üzleti bankolás gyorsul, a technológiai változás is egyre nagyobb tempóban történik. A bankok olyan új technológiákba ruháznak be, mint az automatizálás vagy a mesterséges intelligencia, mert ezekre van igénye az ügyfeleiknek – foglalta össze Migual Mas Palacios, az NTT üzleti bankolással foglalkozó vezetője az eredményeket.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?