Jóindulattal elkészített funkciót illesztett a brit bank az appjába, de a megoldani vágyott probléma rendszerszintű.

Szénerőmű (képünk illusztráció) (Fotó: UniversityBlogSpot CC-BY)

Nem egyszerű téma a környezetvédelem, de egyre jobb források vannak, hogy az emberek utánaolvassanak a kérdésnek. Az egyik kérdés, amit mostanában gyakran felvetnek, hogy az egyénnek valójában mennyi felelőssége van, és a környezetterhelés mennyiben írható az üzleti szféra terhére. Máshogy megfogalmazva: hány szívószál és műanyagszatyor nélkül élt életre van ahhoz szükség, hogy egy töredék BP-nyi szennyezést jóvá tegyünk?

A brit NatWest bank úgy döntött, hogy a fenti gondolattal nem foglalkozik. Ehelyett bevezetett egy olyan netbanki funkciót, ami a felszínen jól hangzik. A bank mobilappjába épített széndioxid-számoló funkció azt mondja meg az ügyfélnek, hogy a költési szokásai milyen környezetterheléssel járnak – írja a Finextra.

A funkciót nyolc héten át tesztelte a bank 250 alkalmazottja, ezután engedték ki az ügyfelek számára is elérhető appba. A pénzintézet szerint átlagosan havi 11 kilogramm szén-dioxid kibocsátását tudták megelőzni a tesztcsoport tagjai az új funkció használatával. Olyan új szokások kialakításában segített a banki app, mint a komposztálás, a vörös húsokról való lemondás vagy a zöldebb energiaszolgáltatóra váltás.

A bank szerint, ha a nyolcmillió felhasználójuk hasonló megtakarításra képes, akkor évi egymilliárd kilogrammnyi szén-dioxidot spórolhatnak meg. Ezt a mennyiséget 17 millió fa ültetésével lehetne ellentételezni. Érdemes azonban megnézni a számokat egy másik nézőpontból is. Ennyi szén-dioxidot bocsát ki az amerikai EPA környezetvédelmi ügynökség szerint egy szénerőmű negyed év alatt. Illetve ennyi szén-dioxid kibocsátásával jár, hogy 181 ezer lakást egy évig ellássanak elektromossággal.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?