Lehet-e két veszteségesen üzemelő cégből egy nyereségeset építeni? A kérdés nem a matematika érettségin merült fel, hanem az Uber próbálkozik ilyesmivel.

123rf

Már a koronavírus-járvány előtt is felmerültek olyan kritikák a sharing economy cégekkel kapcsolatban, hogy befektetői pénzből dotálják az y- és z-generáció életmódját. Ennek a megközelítésnek van némi kötekedős éle is, de tény, hogy az Uber még nem termelt profitot a cég 2009-es megalapítása óta. Az pedig külön érdekes, hogy legutoljára az Uber Eats elindítása vetette vissza a céget abban, hogy ne a pirosban zárja az évet.

A cég, amely a járvány kitörése előtt úgy gondolta, hogy az idei negyedik negyedévben már termelhet nyereséget, most egy újabb nagy bevásárlásra szánta el magát. Az ételszállítási piacon működő konkurensét, a Postmatest vásárolta fel 2,65 milliárd dollárért. A tervek szerint a startupot egyelőre nem olvasztják be az Uber Eats-be, hanem külön márkaként futtatják. A technológiai és a logisztikai háttér összekötését azonban elkezdik. Így a jelenlegi Uber Eats futárok a jövőben Postmates kiszállításokat is fognak végezni.

Az Uber eredetileg a GrubHubot próbálta felvásárolni, amely szintén ételkiszállítással foglalkozik. Ezt azonban elhappolta előlük a Just Eat Takeaway európai alapítású startup. Amely versenytárs szintén csak nagyon kis profitot (pár tízmillió dollár) és milliárdos méretű felvásárlásokat tud felmutatni.

Az Uber abban bízik, hogy a jelentősen megugró ételrendelésekkel jól fog idén járni. Illetve, hogy a kiszállításokat végző üzletek idén a mennyiséget profitra fordítják át valami rejtélyes módon. Erre már csak azért is van nagy szüksége a cégnek, mert a személyszállítási üzlet a vírus miatt óriásit csökkent. A cég egyelőre hárommilliárd dolláros mínuszban van abban az évben, amire februárban még jó évként gondoltak.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?