Amerikai tudósok kimutatták, hogy a 2008-as válság után is maradt némi pénze az idősebb ügyfeleknek. Csináltak is nekik robottanácsadót.
Érdekes kísérletbe vág a US Bancorp. A Blackrockkal partnerségre lépő cég a középkorú ügyfeleinek próbálja testreszabni partnerének robottanácsadóját.
A fintechnek vannak igaznak tekintett alap elképzelései. Ezek egyike – talán a legrendíthetetlenebb – az, hogy az y-generációs ügyfeleknek, akik amúgy sem szeretnek bankba járni, lehet eladni az automatizált megoldásokat. Elég megnézni a reklámfotóka egy olyan népszerű szolgáltatáshoz, mint például a Acorns, hogy lássuk, a huszas évek közepén járó emberként képzelik el a tipikus felhasználójukat.
A US Bancorp most ezt a szabályt teszi zárójelbe az American Banker szerint. A következő zörténik: több mint egy évnyi bétatesztelgetés és szerelés után elérhetővé teszik a FutureAdvisor technológiáján alapuló tanácsadó szoftvert az összes ügyfelüknek. A US Bancorp azonban egy minneapolisi bank, egyáltalán nem olyan ügyfélkörrel, akiknek ilyen szolgáltatásokat szoktak tervezni.
Küldenék mindenkinek, aki szereti
Először az y-generációsok jutnak eszedbe egy ilyen terméknél, de a bank azt várja, hogy minden vagyoni szegmensben népszerű lesz a robottanácsadó – mondta a bejelentés kapcsán Mark Jordahl, a pénzintézet vagyonmenedzsment osztályának vezetője.
Az American Banker szerint az látszik, hogy az USA nagybankjai között idén népszerű funkció a robottanácsadás. A Wells Fargótól az Ally Bankhoz hasonló kis neobankokig több pénzintézet indított el a befektetések kezelését megkönnyítő appot. A US Bancorp megoldása a kockázat minimalizálására és a megtérülés növelésére lesz hangolva, emellett természetesen tanácsokat is ad – ingyen! – arra, hogyan lehetne javítani a portfólión. A szoftver a bank webes felületén és appjában is elérhető.
Szólj hozzá