Az OTP bankfiókjai akadálymentesebbé váltak, és a változás ennyivel nem áll meg.

Az OTP bankfiókjai akadálymentesebbé váltak, és a változás ennyivel nem áll meg.

A Socialhelden aktivistái kerekesszékes útvonalkereső workshopon. Minden cég büszke lehet arra, ha az ő üzletei nem problémaforrásnak számítanak (Foto: Andi Weiland | SOZIALHELDEN e.V. (CC by))
A Socialhelden aktivistái kerekesszékes útvonalkereső workshopon. Minden cég büszke lehet arra, ha az ő üzletei nem problémaforrásnak számítanak (Foto: Andi Weiland | SOZIALHELDEN e.V. (CC by))

Egy társadalomról sokat mond el, hogy mennyire akadálymentesek az általa igénybe vehető szolgáltatások. London minden buszán van speciális ülés, amely alá indukciós jelerősítőt szereltek, hogy a nagyothallóknak is bemondja a busz, hogy melyik megálló következik. Nem szorul magyarázatra ez a funkció, ott van, mert ott kell lennie.

Az akadálymentes infrastruktúra pedig nem csak azokat segíti, akikre elsőként gondolna a rámpát, liftet vagy az ATM jack csatlakozóját látva az ember. Ahol kényelmesen tud közlekedni egy kerekesszék, ott jobb a gyerekek kis biciklijének, a babakocsinak, és annak is – saját szememmel láttam – aki a hirtelen elhatározásból vett ikeás polcot egy gördeszkán tolva próbál villamosra szállni.

Hogy ez hogyan fintech? Közvetlenül csak annyira, hogy mindenkinek, aki pénzügyi appot fejleszt figyelemmel kell lenni az akadálymentesség alapjaira. Működik-e az app képernyőolvasóval, elég kontrasztosak-e a színek, nem olyan-e a paletta, ami egy színvak életét megkeseríti. Nehezebb, de a fizikai bankfiókokat is lehet akadálymentesíteni. Az OTP a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségével, az Informatika a Látássérültekért Alapítvánnyal, a BME Beszédtechnológia és Intelligens Interakciók Laboratóriumával és a Kézenfogva alapítvánnyal együttműködve tett egy nagy lépést ennek irányában.

A pénzintézet kétszáz darab beszélő ATM-et helyezett ki, kilencven fiókot szerelt fel indukció jelerősítő berendezéssel, és 43 fiókban elérhetővé tette a jelnyelvi videó-tolmácsszolgáltatást is. A fiókok ügyfélhívó rendszerében már lehet jelezni, hogy mozgáskorlátozott, siket vagy nagyothalló ügyfél jött ügyet intézni. Az év végéig pedig a vakok és gyengén látok számára megfelelő rendszert is kiépítik.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?