Ugyan nem a sajtó miatt van padlón a bitcoin árfolyama, de ettől még a sajtó megcáfolására indít szolgáltatást a Coinbase.

Tényellenőrző szolgáltatást indított a Coinbase. A cég bejelentette, hogy a pénzügyi sajtó – ezt összeesküvés-elmélet párti módon úgy kell mondani, hogy a mainstream média – nem látja a kriptovaluták zsenialitását, erre pedig az a megoldás, ha minden cég saját médiát kezd csinálni.

Az ötlet nem újszerű, a Tesla még 2020-ban leépítette a teljes PR-részlegét. Azóta a sajtó nem tud kit megkérdezni, amikor a cége rajtakapják különböző dolgokon. Vagy amikor elrepül egy gyártási hibás autó üvegteteje a pályán. Kommunikációs csatornaként pedig Elon Musk kétes megbízhatóságú Twitter csatornáját használja a cég.

Ha eddig nem intettünk volna arra, hogy a bitcoint ne tekintsék befektetési eszköznek az olvasóink, most biztosan megtennénk. De eddig is komolyan gondoltuk, hogy a bitcoin és a többi kriptovaluta spekulatív eszköznek talál megfelelő, de túl sok a téves információ, féltudású elemzés és hagyományos hazugság a kriptós szférában.

Az pedig, amit a Coinbase blogbejegyzése kommunikál, hogy a cégeknek közvetlenül kell közzétenniük a saját igazságukat, nem vezet feltétlenül a közjóhoz. A saját igazsága szerint a DuPont vagy a BP nem egy szennyező cég, az autókba kötelezően beleépítendő védelmi berendezések pedig nem a vásárlókat óvják, hanem a profitot csökkentik.

Mi még viszonylag jóindulatúak voltunk a Coinbase új kezdeményezésével. A Financial Times szkeptikus blogja, az Alphaville, szétszedte, mint foxi a lábtörlőt.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?