A Ford 2015-ben elsütött egy reklámot, ami legalább húsz éve nem számít jó ötletnek. Ráadásul a takarékosságról szólt. Emlékezzünk meg róla.

Helló! Vannak gyerekeid? Megehetem őket? (Fotó: Dan G CC-BY)

A huszonegyedik század elejének beláthatatlan, jónak nehezen nevezhető munkaerőpiac az egyik nagy problémája az Egyesült Államokban. A második pedig az, hogy a vacak munkaerőpiacra érkező fiatalok az első pillanattól kezdve el vannak adósodva a diákhitel miatt. Drága lett tanulni, de legalább arra sem ad garanciát a diploma, hogy ha az megvan, akkor le van vajazva az élet. Már senki nem dolgozik le negyven évet egy munkahelyen.

Ebben a világban óvatosan kell marketingüzeneteket megfogalmazni. Annál is inkább, mert ez a lehetőségekkel kevésbé rendelkező generáció nagyon érti, hogyan működik az internet. Erről azonban vagy senki nem szólt 2015-ben Fordnak és a Shelbynek, vagy az autógyártó marketingese elhitte, hogy minden reklám jó reklámnak számít.

Az Egyesült Államokban plakátolták ki az Shelby GT350R-t, ami egy eleve nem gyenge izomautó alaposan feltuningolt verziója. Az aktuális, 2020-as Ford Mustang egy 310 lóeerős motorral van felszerelve, és már 26 ezer dollárért (7,6 millió forint) meg lehet kapni. A korabeli valamivel, de nem jelentősen olcsóbb volt. Hasonlóképp a jelenlegi, a Shelby által feltuningolt változat már egy nagyobb 527 lóerős motorral van szerelve, és 73 ezer dollárról (21 millió forint) indul most az ára. Akkor pár ezer dollárral alaacsonyabban ért véget a kalkuláció.

A Ford úgy gondolta jónak, hogy ennek a kocsinak kell az áráról beszélni. Sokkal drágább, mint az alapváltozat, akkor kommunikálják is ezt. Így született meg az Autoevolution által felfedezett plakát, amelyen a következő felirat szerepel:

„hadd fizessenek a gyerekek az egyetemért”

Értsd: apu és anyu tapsolja el a pénzt izomautóra, élvezzék az életet, a gyerekek meg megoldják majd valahogy. Kérdés-e, hogy megveregették a reklámért felelős kreatív vállát, amikor teleplakátolták Amerikát ezzel az üzenettel? Még az autós sajtó is azt írta, hogy rossz üzenet azt mondani, hogy a gyerekeid jövője helyett fektesd a pénzed szórakozásba.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?