A vásárlóknak jó, hogy kuponokkal szórják meg őket, de érdemes fejben tartani, hogy kockázati befektetők pénzét éljük épp fel.

(Fotó: jon crel CC-BY-SA)

Ígérgetési versenybe fogtak a koronavírus-járvány alatt alaposan feltőkésített ételkiszállítós startupok. A Financial Times-ban megjelent véleménycikk szerint annyira sok bevásárlós app lett és annyira érzik, hogy „csak egy maradhat”, hogy mindent megtesznek ezek a startupok a vásárló megtartásáért.

„Előbb a Gorillastól kaptam tíz fontot, aztán a Getirtől 15-öt, a Weezy 40 fontot ígért, ha kétszer rendelek tőlük a héten” – írja Tim Bradshaw a pénzügyi lapban. Ezeket az összegeket összeadva már megkapjuk egy közepes bevásárlás árát. Igaz, ehhez három futárt kell fogadni, de kicsire nem adunk, ajándék ló és biztos van még népi bölcsesség a helyzetre.

A startupoknak van miből pénzt osztogatnuk. Tavaly sok befektetést kaptak, az értékelésük pedig jelentős. A GoPuff nevű amerikai kiszállítós startup árát 9 milliárd dollárra becsülik, de a Getir is 2,6 milliárdos becsült értékkel rendelkezik. Mindezt azért, mert a startupok azt ígérték, hogy a sarki kisboltba járás helyett rajtuk keresztül fognak majd vásárolni az emberek. Jelenleg a kuponos akciók illetve a fennmaradásért folytatott harc miatt ezek az appok veszítenek minden vásárláson.

A folyamatot már láttuk más területeken: a Uber is ráfizetéssel működött, talán még most sem jönnek ki nullszaldósra az egyes utakon, de a készétel-kiszállítást is a kockázati tőke tette megfizethetővé.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?