Nem bíznak a pénzintézetekben, nem hiszik, hogy valaha lesz pénzük nyugdíjba menni, a bankok szerint viszont komoly vagyon vár rájuk. Az y-generációt most a CBInsights próbálta megfejteni.

Vajon mi rejlik az y-generációs tekintetek mögött? (Fotó: Streka Institute CC-BY)

Gyorsjelentést adott ki a CBInsights a leggyorsabban növekvő, y-generációsokat célzó személyi pénzügyi appokról. Az elemzőcég szerint az y-generáció fogja a legkomolyabb vagyont örökölni az összes generáció közül. (Ehhez tegyük hozzá, hogy egy gazdasági válság vagy klímakatasztrófa még felülírhatja.)

A Goldman Sachs becslése szerint az y-generáció hamarosan évi 1,3 ezermilliárd (azaz billió) dollárt költhet el évente. A bank szerint ennek a generációnak a másik nagy, közös jellemzője, hogy mélyen gyökerező ellenszenvvel viseltetnek a hagyományos pénzintézetekkel szemben.

A fenti két trendre számos startup repült rá, de nincs egyszerű dolguk. A CBI által idézett Bankrate felmérés szerint az y-generációsok 83 százaléka nem hiszi, hogy valaha nyugdíjba fog menni. Nehéz annak nyugdíjbiztosítást vagy más öngondoskodási terméket eladni, aki meg van arról győződve, hogy nem fog annyit keresni, hogy egyszer csak megengedhesse magának, hogy ne dolgozzon.

Nem hisz a nyugdíjas létben az y-generáció (Fotó: Frank Meffert / CC-BY)

A CBInsights szerint a várólista használata, az igény előzetes felkeltése sokat használt a Mintnek és a Robinhoodnak. Az előbbi 20 ezer érdeklődőt szerzett még az indulás előtt egy darab blogbejegyzéssel, az utóbbi pedig egy ajánlási programnak köszönetően egymilliós várólistával indulhatott el.

A Mint ráadásul kommunikálhatta azt, hogy a költésfigyelő rendszerét nem kell tanítani. Az olyan alapvető dolgokat, mint egy amazonos vásárlás, magától felismer. Ezzel pedig az akkori versenytársait, a Quickent és a MS Money-t le is előzte. Mára ez lényegében alapfunkcióvá vált, bár a bankkivonatok automata letöltése vagy az API-s csatlakozás még nem megoldot mindenhol.

A tanulmány kitér arra is, hogy az y-generációsokra való tervezés, a minimalista felhasználói felületek alkalmazása hogyan segített ezeknek a cégeknek. Illetve, hogy milyen lépésekkel lehetett további felhasználókat bevonni. A Robinhood esetében az épp divatos kriptós befektetések engedélyezése pár nap alatt milliónyi új felhasználót hozott a cégnek. Az Acorns pedig az ismétlődő mikrotranzakciók lehetővé tételével el tudta érni, hogy felhasználói nagyobb összegeket tegyenek félre havonta.

Így néz ki a Koin, a magyar PFM-app
(fotó: FTR)

A gyorsjelentést érdemes mindenkinek végigtanulmányoznia teljes hosszában, aki y-generációs ügyfeleket szeretne, y-generációsoknak fejleszt terméket, vagy úgy általában a fintechben mozog. Az írás nem fél az egyértelműnek tűnő megállapításoktól sem. Külön kitér például arra, hogy az y-generációt célzó appok már az első elindításukkor is hasznosnak kell tűnjenek. Nem várható el a felhasználótól, hogy még regisztrációra, felülvizsgálatra vagy egyéb időhúzásra várjon.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?