A legtöbb cég csak álmodik arról, hogy egy harminc éve megcsinált – és azóta fejlesztett, karbantartott – termék a mai napig milliárdokat hozzon a konyhára.

(Fotó: Travis Wise CC-BY)

Pénzügyi mélyfúrással szórakoztatja a hét elején az FT Alphaville blogja az olvasókat. Megpróbálták megmagyarázni, hogy a Bloomberg Terminal, ami a fenti képen látható áttekinthető, modern és hívogató felülettel rendelkezik, és még rémesen drága is, hogyan a legnagyobb szereplője az információs piacnak.

Kezdjük a számokkal: egy Bloomberg Terminal előfizetés 25 ezer dollárba kerül évente, minden további terminált viszont már kis árengedménnyel, 22 ezer 600 dollárért odaadnak. Az eszköz mindenféle pénzügyi adatforrást behúz, az árfolyamoktól a szállítási információkon át az ellátási láncok állapotáig. Minden ott van benne valahol. (Ez tán a leghíresebb információs szolgáltatás, amit időnként lehet látni filmekben is.)

A Bloomberg a pénzügyi adatüzlet harmadát mondhatja magáénak. Ez a pénz viszont a céghez csorog be amióta 1982 óta piacra dobták a Terminalt. Egyes funkciói mára meghaladottá váltak vagy van náluk jobb verzió. Ilyen például a beépített chat, amivel egy ideig egyeduralkodó volt a cég. Azonban a Bloomberg-gyilkost egyelőre nem tudta megcsinálni a piac. Egy 2016. októberi szám szerint 325 ezer Terminalt használtak akkor.

Az a harmad, amit a Bloomberg magának mondhat, egy 35,6 milliárd dolláros torta harmada. A torta ráadásul növekszik, és ezen belül a Bloomberg is képes volt öt százalékkal növelni a bevételeit. Mindezt egy olyan klímában, amikor a pénzügyi cégek spórolni próbálnak.

A miértre végül egy nagyon egyszerűnek tűnő választ talál az Alphaville cikke – aminek elolvasását erősen ajánljuk. Nincs még egy olyan termék, amiben minden ott lenne egyszerre. A Terminal azért sikeres, mert ugyan ki lehet keverni olcsóbb összetevőkből ugyanezt a funkciókészletet, de egy csomagban semmi nem kínál ennyi mindent.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?