Ér tanulni a gyorsabbaktól, a több pénzből dolgozóktól, a fiatalabbaktól, vagy azoktól, akiknek mázlijuk volt az indulásnál.

Ér tanulni a gyorsabbaktól, a több pénzből dolgozóktól, a fiatalabbaktól, vagy azoktól, akiknek mázlijuk volt az indulásnál.

(Forrás: russellstreet CC-BY)
(Forrás: russellstreet CC-BY)

Hetek óta az asztalunkon van a W.UP digitális értékesítési tanulmánya, de a facebookos botrányok, a bitcoin durva megtorpanása és a napi ügyek mellett sose jutott rá annyi idő, amennyit megérdemel. Pedig az alig 26 oldalas dokumentum tizenkét olyan stratégiát ajánl, amivel a kemény versenyekbe belekényszerített pénzintézetek boldogulhatnak.

A whitepaper szabadon letölthető az alábbi linken, és ajánljuk is mindenkinek a letöltését. A problémafelvetés a következő: a nagy technológiai cégek, közel végtelen fejlesztési büdzsével benyomultak a pénzügyi területre, a Facebooktól és a Google-től is várják, hogy a közeljövőben banki szoltáltatásokat indítson. A digitális szolgáltatások dollármilliárdokra rúgó bevételkieséseket okozhatnak a hagyományos piaci szereplőknek.

Eközben a digitális banki szolgáltatások felhasználói 2021-re 3 milliárdan lesznek. A világ fele online vagy mobilon fog bankolni. A felhasználók lojalitása azonban megcsappant. Egyszerűbb bankot váltani, ha három kattintás alatt tudunk nyitni egy új számlát, és még az adatainkat is átszipkázza az app.

A tanulmány 12 olyan stratégiát sorol fel, amelyet fintechekkel együttműködő pénzintézetek, nagy tech cégek vagy neobankok cselekedeteiből szűrtek le. Kezdésnek a bankoknak nem szabad lekésniük az online váltásról: az ügyfélszerzés terepe az internet. Fintech konferenciákon már két évvel ezelőtt is arról volt szó, hogy egyes fintech cégeknél egy lakossági folyószámlát 4 perc megnyitni, egy üzleti számlához talán 5 perc is kellett. Ez a verseny továbbra is létezik. Ezért a váltás mellett a tanulmány a fintech és tech céges partnerségek kialakítását is javasolja.

Még mindig nagy az eltérés az online és a mobilon elérhető termékek száma valamint a banki termékek száma között. Ennek a szakadéknak a bezárása a W.UP whitepaperjének egy következő fontos tanácsa. Végül pedig több tippen keresztül zajlik annak a sulykolása, hogy az iparági jó gyakorlatok átvétele nem szégyen, a neobankoktól való tanulás a siker egyik útja lehet, és a digitális beléptetési folyamat (onboarding) kényelmessé és gyorssá tétele alapvető fontosságú.

A fenti ismertetőben épp csak végigszaladtunk a W.UP 26 oldalas, bárki által letölthető whitepaparjén. Az több hivatkozással és statisztikával operálva mondja el mindezeket. Letöltése erősen ajánlott.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?