Lelőjük a poént gyorsan a cikk elején: 69 millió dollárért, azaz 21 milliárd forintért kelt el az Everydays – The First 5000 Days című kép. Az alkotás Beeple, polgári nevén Mike Winkelmann, több évnyi képéből áll. Winkelmann tizennegyedik éve készít napi egy képet, alkotást, rendert, a kollázs ezeket tartalmazza.
Az alkotás nem csak az ára miatt érdekes, hanem azért is, mert a Christie’s fennállásának több mint 250 éve során ez volt az első tisztán digitális formátumban létező mű, ami kalapács alá került. Igaz, arra egészen jó magyarázattal tudnának szolgálni, hogy az első 220-230 évben miért nem kereskedtek digitális művekkel.
Watch Beeple React to the Historic $69.3m Sale of His Digital Work at Christie’s
Bidding started at just $100 for our single lot online sale of Beeple’s ‘Everydays: The First 5000 Days’, and ended today at a staggering $69,346,250. This m…
Az üzlet azt is jelzi, hogy a gazdag műpártolók nem idegenkednek az NFT-ktől. Esetleg, hogy a kriptóból meggazdagodott embereket is el tudja érni a Christie’s. Akármelyik magyarázat legyen is igaz, az üzlet fordulópontot jelent a műkereskedelemben. Emellett igazolja azt az álláspontot, hogy a blockchain hasznos eszköz lehet drága jószágok eredetiségének igazolására.
Végül pedig a kollázs eladásával Beeple a három legértékesebb kortárs művész közé emelkedett. A művész hónapok óta dolgozik az NFT-s piac felfuttatásán, több millió dollár értékben adott el már képeket.
Szólj hozzá