Az eNET internetkutató közzé is tette a digitális fizetési módokról szóló kutatását, amelyből az derül ki, hogy terjedőben van az online fizetés, még ha magyarok nagyon szeretik is a készpénzt.

(Fotó: Facebook)
(Fotó: Facebook)

pengo_1946

A hazai online fizetési piac hat év alatt megtízszerződött – kezdődik a dokumenum. 2016-ban 375 milliárd forint érdékben fizettek magyar bank által kibocsátott bankkártyával az interneten. A fizetési tranzakciókban azonban még mindig a készpénz dominál. Még az online rendeléses, utánvétes fizetési megoldás is létezik és népszerű. Mindez annak ellenére, hogy az utólagos érdekérvényesítést egyszerűbbé teszi, ha a készpénz átadása helyett egy fizetési szolgáltatón keresztül zajlott az ügylet.

A banki panasztételt, a pénz visszakövetelését vagy a chargeback eljárást azonban ritkán használják. A fizetési szakértők megkérdezésével készült felmérés emelett még az elmenthető kártyaadatokat, az egykattintásos fizetést és a gyorsan beállítható automatizált fizetéseket említik a digitális fizetés előnyeiként. Az utóbbi talán nem jut rögtön az ember eszébe, amikor az online kártyás fizetésre gondol. De elég elképzelni, mennyire vacak lenne a postán sorbanállni a Netflix, a Spotify és mondjuk az Adobe felhőszolgáltatásának sárgacsekkjeivel. Az online fizetés a kereskedőknek is tartogat előnyöket: biztonságosabb és gyorsítja a pénz áramlását.

„Az elmúlt évek tapasztalatai alapján elmondható, hogy egyre több vállalkozás ismeri fel azt a problémát, hogy ha nem kínál választási lehetőségeket a vásárlóinak a fizetési mód kiválasztásakor, akkor egy évi 40-50 százalékot növekvő piacból maradhat ki” – idézi a dokumentum dr. Al-Absi Gáber Seifet, a kutatást megrendelő OTP Mobil ügyvezető-helyettesét. A fizetési rendszer beépítésébe fektetett pénz gyorsan visszajön az ügyvezető-helyettes szerint.

Jönnek mások is

A kutatás szerint a PSD2 irányelv és jövő évben bevezetendő azonnali utalás rendszere gyorsítani fogja a versenyt. A PSD2 jelentette lehetőségeket meglátva egy északi fizetési megoldás, az Auka már be is jelentette, hogy kipróbálná magát a magyar piacon.

A torta, amin osztozkodni kell egyre nagyobb lesz. 2017-ben csak az első három negyedév online fizetési forgalma 363 milliárd forintra rúgott a kutatás szerint, ami majdnem meghaladta a megelőző év teljes forgalmát.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá 1 hozzászólás

  1. The hungarian online payment market is growing like a crap – TECH2 2018.03.13

    […] (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Source link […]

Vélemény, hozzászólás?