A részvénykereskedő startup az egyetlen olyan napon romlott el 17 órára, amikor mindenképpen működnie kellett volna.

(Fotó: Arran Bee CC-BY)

Nem elég, hogy a jutalék nélküli mobilos részvénykereskedelmi szolgáltatást nyújtó Robinhood lerobbant tizenhét órára az amerikai tőzsde legjobb napján. Most a csalódott felhasználók pert fontolgatnak. A tízmilliós felhasználói bázisban pedig biztos lesz pár ezer ember, aki jó ötletnek tartja a csatlakozást egy csoportos perhez.

A történet azzal kezdődött, hogy hétfőn reggel a felhasználók nem tudtak belépni a fiókjaikba. A cég 11:30-kor kihirdette, hogy üzemzavar van, de a javítás folyamatban van. Azt viszont nem árulták el, hogy mikorra várható a szolgáltatás stabilizálása. A délután közepére még mindig nem érték el az emberek a fiókjaikat.

Mindeközben a Dow Jones Ipari Átlag 2009 óta a legnagyobb erősödést mutatta be. Ráadásul a koronavírus miatti folyamatos csökkenések után. Érthető módon – bár Warren Buffet pont fordított viselkedést tanácsol – a Robinhood ügyfelei vásárolni akartak még az emelkedés elején.

Egy Robinhood Class Action nevű twitteres fiók már létezik, amely történeteket gyűjt, illetve egy aláírásgyűjtést is működtet. A fiókot több, mint hatezren követik, a petíciót pedig 1700-an írták alá.

A Robinhhod már beígérte, hogy esetenként fogja elbírálni, hogy mennyi kártérítést ad a csalódott felhasználóinak. Nehéz dolga lesz, mert a piac 1,1 ezer milliárd dollárral nőtt aznap. A Robinhood egyelőre úgy érzi, hogy kedvezményekkel megúszhatja az ügyet. Így még annak is van esélye, hogy a csoportos per végül tényleg elindul, ha az ügyfelek inkább pénzt szeretnének látni.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?