Az Intuit szolgáltatásait nem feltétlenül szeretik a felhasználói, de a cég megoldotta, hogy megkerülhetetlen legyen.

(Fotó: Pictures of Money // CC-BY)

Fintechben nagyon sok olyan történetet lehet írni, aminek az a felütése, hogy bezzeg máshol. Bezzeg Kínában van QR-kódos felütés. Bezzeg Nyugat-Európában versenyeznek az ügyfelekért a neobankok. És így tovább.

Ritkábbak azok az ügyek, ahol egy kicsit megnyugodhatunk, hogy minden nem lehet rossz. Ezért szeretünk ránézni arra, hogyan zajlik az Egyesült Államokban az adóbevallás készítése. Elvben kell biztosítani ingyenes megoldást erre. Gyakorlatban évente kiderül, hogy a nagy adóbevallás készítő szoftverek gyártói rendre elrejtik, nehézzé teszik az ingyenes megoldások használatát.

Idén februárban a pénzügyminisztérium főfelügyelője (Treasury Inspector General) állapította meg, hogy 14 millió amerikai adófizető fizetett feleslegesen az adóbevallást lehetővé tévő szoftverért. A helyzet legnagyobb nyertese, az Intuit nevű szoftvercég pedig még azt is elérte, hogy az adóhatóság ne kínáljon ingyenes alternatívát.

Az Intuit egyik leányvállalata, a Turbo Tax ezen a héten egy új lépést tett a piac újbóli meghódításáért. Megvásárolta a Credit Karma nevű ingyenes hitelminősítést nyújtó céget. Ezzel az Intuit tulajdonában van a Turbo Tax, a Quickbooks könyvelési szolgáltatás és a Mint nevű személyi pénzügyi alkalmazás.

A jelenséget sok mással nem lehet magyarázni, mint hogy az Intuit gyorsan felvásárolta egy versenytársát. Ami egy olyan cégtől, amely az ingyenes szoftvereit igyekszik minél nehezebben megtalálhatóvá tenni, nem számít elegáns lépésnek.

A Credit Karmától idén azt várta a piac, hogy tőzsdére lép. Ehelyett 7,1 millió dollárért, amelyet készpénzben és Intuit részvényben kapnak meg, eladták a céget.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?