Pesszimista olaszok és optimista németek várják a 2021-es növekedési célok elérését. Az Accenture szerint most behozza magát a digitalizációra költött pénz.

(Fotó: A Health Blog / CBLue98 / CC-BY-SA)

Nem biztatja azokat az Accenture új kutatása, akik a vírushelyzet utáni V-alakú kilábalásban bíztak. A cég szerint másfél év kell a vállalatoknak a visszaálláshoz, bár a digitalizációt és a fenntarthatósági átállást meglépők talán kevesebb idő alatt is képesek kiverekedni magukat a válságból.

A kutatásról szóló jelentés szerint az európai cégvezetők szerint átlagosan másfél évre lesz szükség a vírus előtti nyereségszint eléréséhez. A világjárvány alatti teljesítményük szerint három kategóriába sorolta a dokumentum a cégeket. Az első kategóriába az európai vállalatok 49 százaléka esik, amelyek az elmúlt 12 hónapban nyereségcsökkenésről számoltak be, és semmilyen javulásra nem számíthatnak egy éven belül. A második kategóriába tartozó 19 százaléknyi cég a járvány előtti stabilitásból lejtmenetbe váltottak és a következő 12 hónapban is csökkenő bevételekkel számolhatnak. Végül pedig a vállalatok harmada, amely a jól csengő a „jövő vezetői” nevet kapta nyereséges évre számíthat.

A jelentés szerint a digitális átállásban és a fenntarthatóságban élen járó cégek adják ezt az utolsó kategóriát. Az egészen biztos, hogy a digitalizációt felpörgette a vírus minden olyan szervezetnél, ahol egyáltalán lehetséges digitalizálni a munkát és a folyamatokat. A kutatás szerint az európai vállalatok 45 százaléka kezeli prioritásként a digitalizációt és fenntarthatósági fejlesztéseket, 40 százalékuk készül nagy mesterséges intelligenciás beruházásra, 37 százalék a felhőalapú technlógiákban bízik. Van további 31 százalék, ami a költségek átcsoportosításával kíván tuningolni az üzleti modelljén.

A felmérés alapján a brit, francia és német cégek a legoptimistábbak a 2021-es célok teljesítésével kapcsolatban. De még a legpozitívabb – 59 százalék – hangulatú országban is van durván negyven százaléknyi vállalat, aki szerint bedőlnek az idei tervei. A legpesszimistábbak az olasz és spanyol cégek, ezeknek csak egyharmada bízik abban, hogy idén eléri a növekedési céljait.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?