Az indiai e-kereskedelem alig három százalékát teszi ki az összes kiskereskedelmi forgalomnak. Még a legnagyobb amerikai cég is küzd a növekedésért.

Kirana bolt (Fotó:
Kandukuru Nagarjun CC-BY)

Nem tudta legyőzni a sarki kisboltokat az Amazon Indiában, úgyhogy inkább partnerségre lép velük – írja a Techcrunch. Az e-kereskedelmi óriás tízezernyi kisbolttal szerződött, hogy azokat áruátadási helyként és átmeneti raktárként használhassa.

Az Amazon szombaton jelentette be a változást. A cég szerint mindegyik szereplő nyer a mostani megállapodással. A vásárlók egyszerűbben jutnak a csomagjukhoz, a boltok pedig plusz bevételre tesznek szert. Az Amazon pedig, amely eddig milliárdokat költött az indiai piacra való betörésre, azt reméli, hogy ettől népszerűbbé válik a szolgáltatása.

A pilot programot pár éve I have Space néven bonyolította le akkor csupán kisebb mennyiségű bolttal. Most húszezer hellyel kötöttek szerződést. A kiranának nevezett indiai sarki boltok a termékek széles körét forgalmazzák, alacsony béreket és alacsony bérleti díjat fizetnek. Az országban több, mint tízmillió ilyen üzlet üzemel. Internetes kereskedőként nem egyszerű ezekkel az üzletekkel versenyezni.

Ráadásul az Amazon nem is a legnagyobb szereplő. A Reliance Jio és Reliance Retail mobilszolgáltató és kereskedelmi cégek által alapított JioMartnak 1,2 millió kisboltos ügyfele van.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?