A Sherwood Media élére veterán tech újságírót vett fel a részvénykereskedelmi app. Csak az a kérdés, hogy tényleg rászánják-e azt a pénzt, amennyibe egy újság elindítása valóban kerül.

Még Texasban is játszanak sherwoodosdit (Fotó: MarkScottAustinTX CC-BY-SA)

Váratlan lépéssel újságot indít a Robinhood. Az újmédiás szárny főszerkesztője Joshua Topolsky, a Verge korábbi alapító-főszerkesztője és más technológiai magazinok fontos arca lesz – írja az Axios.

A részvénykereskedelmi app újságja külön céget kap, amelyet Sherwood Mediának fognak hívni. A vállalati elkülönülés azt hivatott garantálni, hogy az újság tartalmába ne szólhasson bele a Robinhood. A tartalmi függetlenség nagyban hozzájárulhat az alapulóban lévő lap sikeréhez.

Az újság a cég email listájára épül. Több tízmillió feliratkozót érnek el ezen keresztül. Az első körben a Sherwood a pénz kultúráját, a kriptopénzek világát, a technológiát és a geopolitikát tervezi lefedni eredeti, a szerkesztőségen belül készült cikkekkel. Később megfontolják a videós és a podkasztos jelenlétet is. A projektben hosszú távon gondolkodik a Robinhood Topolsky szerint, aki idén pár tucat újságírót, szerkesztőt és közösségi médiás tartalomelőállítót vehet fel.

A céges magazin attól, hogy szabadon hagyják működni nem szükségszerűen lesz siker. A Medium publikációs platform legalább három szerkesztőséget rúgott már ki, és egyiket sem azért, mert rossz cikkeket írtak volna. A Facebookon belül is átlagosan évente változik, hogy áll hozzá a cég a profi tartalomhoz.

Nem ígéretes, hogy a 2019-ben felvásárolt MarketSnacks podkasztban a Robinhood az érdekek ütközése miatt nem szerepelt. A podkaszt azóta tovább költözött, de a cég még mindig a legnagyobb szponzora az adásnak.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?