A vasúttól aztán tényleg nem várnánk fintech megoldásokat, a héten mégis sikeresen bemutatták az appból történő jegyvásárlást.

Sokáig a MÁV jegyvásárlásra az volt a legjobb okostelefonos megoldás, hogy ha túl hosszú sor állt a jegypénztárban, akkor az ember felhívta valamelyik gép előtt ülő barátját, és vetetett magának egy jegyet vele. A megoldás fintech része pedig kimerült abban, hogy a jegy árát megérkezés után elutaltuk.
A kép változóban van, az Indóház Online fedezte fel, hogy a 2015 óta létező Vonatinfó appban idén novembertől jegyvásárlásra is van lehetőség. A módszer kényelmesebb, mint a tavaly óta működő e-vonatjegy. A MÁV arra számít, hogy a jegyvásárlások 20-30 százaléka fog az appból történni a közeljövőben.
No Title
No Description
Az appban egyelőre csak belföldi jegyeket lehet venni, de az Indóház szerint bővülni fog az alkalmazás szolgáltatáskínálata. Hasonlóan a vasútrajongóknak fontos információ, hogy a MÁV által kínált mind a 42 fajta kedvezményt be lehet állítani az alkalmazásban. Ennek hallatán a többségben valószínűleg inkább usability kérdések merülnek fel.
A jegyvásárlás fintech lábát az OTP SimplePay fizetési technológiája adja. A jegy érdekessége, hogy az érvényesség előtt egy órával még visszaváltható. A vásárlás egyelőre csak az androidos alkalmazásban működik, de hamarosan érkezik az iOS-es verzió is.
Szólj hozzá