A Las Vegas-i Money 20/20 konferencián a nyár során megtépázott hírnevű Uber bejelentett egy érdekes pénzügyi terméket. A cég a Visa kártyatársasággal és a Barclays bankkal közösen hitelkártyát bocsát ki.

A kártya elsősorban nem fizetési szempontból érdekes a cégnek. Több ügyféladathoz jut hozzá általa, illetve az on- és offline kereskedelembe is becsatornázhatja magát. A cégnek már most is van adata legalább 10 millió felhasználó napi mozgásáról, most azt is tudni fogja, hogy néhányuk hol, hogyan és mit vásárol – írja a TechCrunch.
A felhasználók november másodikától az applikációból igényelhetik meg az új kártyát. Sok bürokráciára nem lesz szükség, az app az ismert adatokkal rögtön kitölti az űrlapot. A hitelbírálat pár percet vesz igénybe, és a kártya rögtön megjelenik az appban. A fizikai hitelkártya egy hét múlva érkezik postán, de uberes utazásokra és UberEats ételrendelésre addig is alkalmas már a termék. Érintésnélküli fizetésről és valódi virtualizált bankkártyáról azonban nem esett szó.
Az első 90 napban 500 dollár felett költők 100 dollárt visszakapnak. Emellett magas, négy százalékos éttermi és bárbeli, 3 százalékos repjegyekre és hotelekre vonatkozó és 2 százalékos online vásárlásokra vonatkozó visszatérítést is kínál az Uber. Minden más tranzakció után egy százalékot írnak jóvá. A többet költők online előfizetéses szolgáltatásokra, telefonbiztosításre is szerezhetnek pénzt.
A TechCrunch értékelése szerint ha az Uber ügyesen mozog, annyi adatot szedhet össze a felhasználóiról, mint az Amazon.
Szólj hozzá