A banki óriás adat és analízis csoportja 413 millió kártyás tranzakció adatait feldolgozva szabta át Madrid, Barcelona és Mexikóváros térképeit.

A kutatók azt figyelték meg, hogy a vásárlók hogyan mozognak a városi térben. Az adatok elemzése olyan területek megtalálását tette lehetővé, ahová nagyrészt csak turisták járnak, ahol a fiatalok vásárolnak vagy azokat, amik lakókerületként funkcionálnak.
Az elemzés nem csak a teret és a személyek mozgását vette alapul. Arra is figyeltek, hogy az egymást maximum három órával követő vásárlásokat összekössék. Az első vizsgálatban a nyolcszög alakú – a társasjátékok tábláját idéző – részekre osztott térképen lehet megtekinteni ezt az adatot. A következő nézetben már hat városrész szerepel: városközpont, gazdag környék, munkás környék, üzleti negyed, kiépítés alatt álló környék és végül azök a helyek, ahol pénzt költenek.
Az elemzést végzők szerint különösen azért érdekesek az eredmények, mert a fenti hat kategória alá tartozó terület mindhárom vizsgált városban megjelent. A térképet azóta átadták a netezőknek játszani, akik saját címkéket vihetnek fel, és tovább szűrhetik az adatot.
A big data nem csak térképek rajzolására használható. Az októberi Fintechradar Konferencia 2.0-n erről is esik szó. Ne maradj le!
Szólj hozzá