A mesterséges intelligencia és a digitalizáció segít, azt viszont minden banknak el kell döntenie, hogy hisz-e a tech platformcégek sziréndalának.
Három évig vizsgálta a Deliotte Consulting és a Világgazdasági Fórum a fintech ökoszisztémát. Ez alatt nyolc olyan trendet azonosítottak, amelyekről többnyire már korábban is beszéltünk, de jó újra leírva látni őket.D

(fotó: Mondo)
„A fintech cégek megváltoztatták az innováció ütemét és átformálták a vevők elvárásait a pénzügyi szolgáltatások terén, lefektetve az alapokat az iparág jövőbeli átalakulásához, de magát az ökoszisztémát nem változtatták meg” – mondta el Mérth Balázs, a Deloitte Magyarország pénzintézetekért felelős vezetője.
A nyolc trend a következő:
A digitális platformok erősödése, amely a piacot fenekestül felforgatja, mert felcserélhetővé teszi a pénzügyi intézményeket.
A pénzügyi szabályozás regionális hatása, amely miatt a helyi jogi környezetre szabott stratégiákra van szükségük a globális szereplőknek.
Az ügyfélélmény fontosabbá válása, amellyel együtt jár a felhőalapú infrastruktúrára való átállás.
A pénzügyi szolgáltatóknak el kell dönteniük, hogy megőrzik-e függetlenségüket a technológiai vállalkozásoktól, vagy megkockáztatják, hogy teljesen függővé válnak az ő újításaiktól.
Költségkommoditizáció, akkora nyomást jelent a költségek csökkentése, hogy a költségelőny már nem versenyelőny.
Az értékláncon belüli nyereség újraelosztása, amellyel változik az értéklánc szereplőinek helyzete is.
A nagy technológiai cégek jelentősége nő, amit úgy is szoktak mondani, hogy a szoftver megeszi a világot.
Az adatvagyon fel- és kihasználása egyere fontosabb a banki szektor számára. Minél több ügyfélinformációval rendelkeznek, annál sikeresebbek ügyfeleik megtartásában.
Az MI megjelenése a cégszervezést és a HR-t is érdekes kihívások elé állítja.
Szólj hozzá