Kuponprogramot indított a legnagyobb közösségi oldal. Lassan tényleg csak használt autót nem árul.

Mark Zuckerberg Facebook-vezér ugyan hosszan beszélt arról a cég F8 nevű fejlesztői konferenciáján, hogy a jövőt a kibővített valóság (AR) jelenti. Még az a remekül hangzó – sokat fogjuk még hallani! – mondat is elhangzott, hogy a jövő billentyűzete a kamera. A Facebook viszont pragmatikusabb cég annál, hogy pénzt hagyjon az asztalon.
Amerikában olyan funkciót tesztelnek, amellyel a valódi, fizikai értelemben létező boltok adhatnak QR-kódként beolvasható kedvezménykuponokat a náluk vásárlóknak. A kuponos funkció véletlenszerűen tűnt fel néhány felhasználó appjában, ami arra utal, hogy csak maroknyi embernél teszteli egyelőre a kuponosdit a cég.
Fizet is az adatért a Facebook, nem csak kupont ad
A Techcrunch kérdésére a Facebook szóvivője elmondta, hogy pár hónapja zajlik a teszt, és a funkció célja, hogy elősegítsék az üzletek és a vásárlók közti kapcsolat megteremtését. Azt várják, hogy a digitális kuponok becsábítják az üzletekbe az embereket. Különösen akkor, ha a megszerzésükhöz nem kell új kedvezménykártya, hanem elég, ha Facebook felhasználók.
A másik oldalról, és ezt a vásárlóknak kell mérlegelniük, a Facebook a kuponok által még többet fog tudni a felhasználói ízléséről, kedvenc márkáiról, vásárlási szokásairól. Nem mintha a Facebook eddig rosszul értesült lett volna, vag ynem működne együtt féltucatnyi céggel, hogy offline vásárlási adatokat szerezzen be.
Szólj hozzá