Aki a mai fiatalokról beszél azt kockáztatja, hogy az első mondat kimondása után öregszik 15 évet. Ha a „mai fiatalok” fordulat is szerepel benne, akkor ez nem is kockáztatás. Biztos a plusz másfél évtized. Ennek ellenére nagyon érdekes a Google It’s Lit című 16 oldalas dokumentuma, ami az amerikai Y- és Z-generációsokról szól.

(fotó: Lunar Way)
A Google büszke lehet a kiadványra: az ezernél is több fővel felvett felmérés szerint több téren a versenytársak előtt vannak. A felmérés ismertetése természetesen azzal kezdődik, hogy a Z-generációsok évi 44 milliárd dollárt költenek az Egyesült Államokban. Azonban ha ebbe beleszámoljuk a családi költésekre gyakorolt hatásukat, akkor inkább 200 milliárd dollárról beszélünk.
Fintech szempontból persze rossz hír, hogy a munka és a pénz a Z-generációsok elenyésző hányada szerint menő. Össze sem mérhető a divattal, a videojátékokkal vagy a technológiával úgy általában.
Az androidosok (41,3 százalék) és az iOS-esek (42,3 százalék) nagyjából ugyanannyian vannak. Van még 3,1 százaléknyi Windows, 3,9 szazlék egyéb és meglepő módon tíz százalék, akik nem használnak okostelefont. Sokkal meglepőbb, hogy a Snapchatnél népszerűbb a Facebook a fiúk körében, sőt még az Instagramot is többen használják. A lányoknál az Instagram a nyerő, pár tized százalékkal lemaradva a Snapchat, minden más csak ez után kullog.
A zene és a film az streamelve jön
Arra rá se kérdeztek a felmérésben, hogy mi a tinik kedvenc kábeltévé csatornája. Azt viszont tudjuk, hogy a kedvenc médiaplatformjuk a YouTube, ezt követi a Spotify, a Netflix csak a harmadik. Tekintve, hogy az első nem igazán fizetős – bár vannak rá lehetőségek -, ez annyira talán nem jó hír a médiacégeknek. A Z-generációsok kedvenc brandjeinek listája már jobban fest a Netflix számára, de még lényegesebb, hogy a Google három termékével is bekerült a top tízbe.

Legalább ennyire érdekes, hogy a tinik (13-17 év között) körében az Amazon kúlságában az Apple-hez mérhető. Igaz, mindkettejüket megelőzi az Oreo, az amerikai pilótakeksz. Meglepően ismert és kúl a Microsoft, alig van mögötte lemaradva a Samsung. A felmérésből viszont teljesen hiányoznak a pénzügyi szolgáltatócégek, így soha nem tudjuk meg, mennyivel kullog a Wells Fargo az utolsó helyezett Vice magazin mögött.
A teljes Z-generációra vetítve sem változik sokat az ábra. Az Amazont csak a Youtube-Netflix-Google szentháromság veri, az Oreo a legnagybb brandek egyike. Egyedül a Vice nyugodhat meg, több helyezéssel előrébb került, a leggázabb sajtótermék díját a sztárpletykás TMZ kapja.
Izgalmas apróságok
Sokat beszéltünk az elmúlt évben a Facebook Messengerről, és arról, hogy az milyen üzleti lehetőségeket rejt. Ezt egy kicsit újra kell értelmezni a felmérés szerint. Nem csak azért, mert a WhatsApp sokkal menőbb, de azért is, mert bár egyazon cég két termékéről van szó, a Facebook mint közösségi háló is veri a Facebook Messengert népszerűségben.
Szólj hozzá