A bank azt szeretné, ha az emberek használnák a mobilfizetést, ezért egyszerűbbé tette a reklamációt. Nem nagy ötlet, de hatalmas előrelépés.

(fotó: Phil! Gold / Flickr CC-BY)
Évek óta hallani olyan hangokat, amelyek szerint a bankfiókok arra a sorsra fognak jutni, mint a dodó. Benne lesznek a tankönyvben, meg kitömve a Természettudományi Múzeumban, de a szabadban nem lehet velük találkozni. Más kérdés, hogy míg a dodóért és minden kipusztult fajért kár, a bankfiókokért nem biztos, hogy tömegek fognak könnyet hullatni.
Az amerikai Citi nagy lépéssel került közelebb a fiókok eltüntetéséhez: IOS-es appjába beépítette a kártyaterhelések megreklamálásának lehetőségét. Ha a felhasználó gyanús, jogtalan, csalásnak tűnő tranzakciót talál a számlatörténetében, már az appból jelezheti a banknak – írja a Bankingtech.
A Citi az egyetlen nagy amerikai kártyakibocsátó bank, amely meglépte az „érzelmileg terhelt folyamat” – az ő szavaik, nem a miénk – átláthatóvá tételét. A fejlesztéstől azt várják, hogy a felhasználók nyugodtabban vásárolgassanak a mobiljukon.
Több olyan ok van, ami miatt reklamációt lehet indítani a fizetés után: szállítás során megsérült áru, visszaküldött termékek, többszörös terhelés. Amint az ügyfél megtette a szükséges lépéseket, az appon belül kapott értesítésekkel követheti, hogyan áll az ügye.
Szólj hozzá