Bitcoinos fizetési appja, a helyiek tudását igénybe vevő ajánlója is van az amerikai szálláskereső startupnak. Komolyan gondolják, hogy ők a jövő hotelje.

(fotó: Wikimedia Commons)
Közösségi idegenvezetős szolgáltatást vásárolt az Airbnb – írja a VentureBeat. A hír ugyan magában nem fintech, de a digitalizáció és a korábban megváltoztathatatlannak hitt iparágak felrázásában élen járó Airbnb miatt mégis érdekes. A Trip4Real nevű spanyol startup olyan helyiekkel köti össze az utazókat, akik városfelfedező túrákat vezetnek vagy szórakoztató programokat szerveznek. Az pedig nem is kérdés, hogy ezekért a szolgáltatásokért sem készpénzben fognak fizetni az utazók.
A Trip4Real ígérete sokban hasonlít ahhoz, amit a couchsurfing mozgalom is csinál. Az ingyenes, szívesség alapú szállás mellett olyan emberekkel köti össze az utazót, akik tudják, mik a jó helyek a városban, hol vannak aznap este a jó bulik.
Az Airbnb és a Trip4Real ugyanazt gondolja egy eredeti, helyi utazásélményről. Izgalmas közös jövő elé nézünk.
– áll a felvásárlás alkalmából kiadott közleményben, amelyet Gloria Molins, a Trip4Real szülési szabadságon lévő alapító-igazgatója jegyzett.
A programszervező startup egyelőre külön vállalkozásként működik, közép- vagy hosszútávú változásokról azonban egyik cég sem beszélt.
Bitcoinos cége is van már
A 2012-ben alapított Trip4real hárommillió dollárnyi befektetést szedett össze eddig. A cég az Airbnb tizedik felvásárlása a közelmúltból. Korábban már vásárolt egy bitcoinos fizetési technológiával működő mikrofizetési platformot, a ChangeCoin-t, a Vamo utazástervezőt, amelyek hasonló fejlesztési irányokat tesznek lehetővé. A szállásfoglalás kiegészítését teszi lehetővé a 2012-ben megvett NabeWise és a Localwise nevű, az adott környéken lakók tudását igénybe vevő szolgáltatás is.
A fentiek mellett konkurens kisebb cégeket és egy orosz szenzoros kütyügyártót is vett már a cég. Az egyes felvásárlások összegét nem szokta nyilvánosságra hozni az Airbnb, de a spanyol sajtó 5-10 millió euró közöttire teszi.
Szólj hozzá