Új megoldásokkal segíti a természeti és ember által előidézett katasztrófák túlélőit a MasterCard. A kártyatársaság az isztambuli World Humanitarian Summit csúcstalálkozón jelentette be, hogy jelentősen bővíti segélyszolgáltatásait.

(fotó: medico international / Flickr CC-BY)
A cég több segélyszervezet által kezelhető, pénzzel és segélypontokkal egyaránt feltölthető kártyákat ad a humanitárius szervezeteknek, amelyeket a rászorulóknak oszthatnak ki. A technológiai csomag tartalmaz internetkapcsolat nélkül is működőképes terminált is. A MasterCard szerint ezek az eszközök jóval könnyebben használhatók a készpénznél és a papír alapú számláknál a katasztrófa sújtotta területeken.
A rászorulók a kártyatársaság helyi civil partnereitől kapják majd meg az eszközöket. A segélyezést támogató csomaghoz elemzőszoftver is jár, amellyel a segélyek elosztását és felhasználását lehet nyomon követni.
A cég 2015. októberében jelentette be a konfliktuszónákba szánt, gyorsan telepíthető elektronikus fizetési megoldásának első verzióját. A rendszer egyaránt használható egy segélycsomagokat szállító repülőgép kirakodása utáni leltározáshoz, és egy katasztrófa után újjáéledő város lakosainak ellátásának egyszerűbbé tételéhez.
„A chipkártya csak a technológia egyik része: fejlesztettünk okostelefonokon futó alkalmazásokat is, amelyek a segélyt biztosító szervek telefonjain futnak” – mondta a MasterCard egyik vezetője, Carlos Cornejo. A vezető szerint a katasztrófák helyszínén használt megoldásra üzletként tekintenek, mert csak így tartják garantálhatónak, hogy önfenntartó rendszerek alakuljanak ki.
A MasterCard technológiáját a jemeni Save the Children munkásai használták már. Illetve bevetették 2013-as Haijan tájfun által feldúlt Fülöp-szigeteken is.
Szólj hozzá