2024 ismételten kiemelkedő évként vonul be a Nubank történetébe, amely mára Latin-Amerika vezető fintech vállalatává vált. Az elmúlt év során a brazil székhelyű neobank ügyfélbázisa átlépte a száz

2024 ismételten kiemelkedő évként vonul be a Nubank történetébe, amely mára Latin-Amerika vezető fintech vállalatává vált. Az elmúlt év során a brazil székhelyű neobank ügyfélbázisa átlépte a száz millió főt, miközben új termékeket vezetett be és bevételeit is megduplázta. A részvények is követték a cég lendületét, bár az év végén a brazil gazdaság nehézségei visszavetették az árfolyamot.

A Nubank folyamatosan bővíti jelenlétét

Brazílián kívül Mexikóban és Kolumbiában is folyamatosan bővülő jelenléttel, a Nubank ismét jelentős eredményeket ért el. Az ügyfelek száma az év harmadik negyedévére meghaladta a 109 millió főt, amelyből több mint száz millió brazil állampolgár.  A brazil felnőtt lakosság 56 százaléka Nubank ügyfél. A havi aktivitási ráta is figyelemre méltó: az ügyfelek 84 százaléka rendszeresen használja a szolgáltatásokat. Mexikóban a betétállomány megháromszorozódott az év első felében, Kolumbiában pedig a cég megszerezte a helyi pénzügyi működéshez szükséges licencet.

A vállalat bevételei dinamikusan növekedtek

A harmadik negyedéves jelentések szerint a Nubank bevételei 2,9 milliárd dollárra emelkedtek, ami éves szinten 56 százalékos növekedést jelent. A nettó bevételek még ennél is dinamikusabban, 107 százalékkal nőttek, elérve a 553 millió dollárt. A cég saját tőke szerinti megtérülése (ROE) 30 százalékos volt. A jövőbeli kilátások is ígéretesek: az egy részvényre jutó nyereség (EPS) a tavalyi 0,23 dollárról 2027-re várhatóan 1,23 dollárra emelkedik.

A Nubank prémium termékekkel és új szolgáltatásokkal erősít

A Nubank új termékekkel is bővítette portfólióját, célba véve a magasabb jövedelmű ügyfeleket. Az Ultraviolet nevű prémium bankkártya- és számlaterméket a Wise céggel közösen vezették be. Az utazóknak szánt termék kedvező valutaváltási lehetőségeket és negyven országban használható eSIM-kártyát is kínál. Emellett a Nubank+ ügyfelek számára újabb kedvezményeket vezettek be, mint például kártyás vásárlások utáni pénzvisszatérítést és ingyenes készpénzfelvételt. A cég beyond banking irányba is terjeszkedik: mobilalkalmazásában NuViagens néven repülőjegy-vásárlást és szállásfoglalást tett elérhetővé, valamint integrálta a Max streaming szolgáltatást.

A Nubank sikerei ellenére a részvényárfolyam visszaesett

A Nubank minden sikere ellenére a Nu Holdings részvényeinek teljesítménye megtorpant. Az év eleji 8 dollárról egészen 15,9 dollárig emelkedett az árfolyam novemberben, de az év végére 10,3 dollárra esett vissza. A részvények gyengülése mögött nem a cég működésében keresendő a probléma, hanem a brazil gazdaság romló kilátásaiban. Az infláció növekedése és a lassuló gazdasági növekedés hatással lehet a Nubank ügyfeleire, akik közül sokan sérülékeny gazdasági helyzetben vannak. A gazdasági helyzet növelheti a rossz hitelek arányát és visszafoghatja a hitelezési tevékenységet.

A Nubank 2024-ben tovább írta lenyűgöző sikertörténetét, új piacokra lépett, növelte ügyfélkörét és bevételeit. Az év végi kihívások ellenére a cég hosszú távú növekedési kilátásai továbbra is ígéretesek.

(Forrás: Fintech.hu)

(Címlapkép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?