Ígéretes digitális stratégiát indított útjára a Starbucks.

Az amerikai Starbucks Délkelet-Ázsiában a vásárlói hűséget és az ügyfélélményt a nyílt pénzügyek bevezetésével szeretné javítani. Az eddigi eredmények azt mutatják, hogy ez a vakmerő lépés kifizetődő, megéri a fintech és digitális megoldásokra építeni a stratégiájukat.

Nyílt pénzügyek: a Starbucks titkos fegyvere

A Starbucks úttörő lépésre szánta el magát Délkelet-Ázsiában. A vendéglátóipar egy speciális szegmensében működő vállalat a nyílt pénzügyi elvekre alapozva digitalizálta folyamatait. Felismerve, hogy a fogyasztók egyre inkább a digitális platformok felé fordulnak, bevezettek egy mobilalkalmazást és egy jutalomprogramot. Céljuk egyedi és zökkenőmentes ügyfélélményt nyújtani vásárlóik számára.

A mobilalkalmazást felhasználóbarát funkciókkal látták el, beleértve egy digitális pénztárcát, amely lehetővé teszi a Starbucks vásárlóinak, hogy kedvenc fizetési módjukat összekapcsolják az alkalmazással. Ennek köszönhetően a vásárlók gyorsan, biztonságosan és kényelmesen fizethetnek kedvenc termékeikért a Starbucksban.

A kényelem növelése érdekében a vállalat rengeteg adatot gyűjt az ügyfelek fogyasztási szokásairól. Ezek alapján személyre szabott ajánlásokat és promóciókat küldenek a felhasználóknak. A célzott kommunikáció révén növelni kívánják a vásárlók elkötelezettségét a Starbucks márkája iránt. Ezt támogatja egy program is, amely pénzügyi jólétet elősegítő javaslatokat kínál.

Bátor, innovatív stratégia, ami megtérül

A nyílt pénzügyi elvekre épülő fejlesztések révén a Starbucks kényelmes és biztonságos fizetési lehetőségeket, valamint személyre szabott ajánlatokat kínál vendégeinek. Ez a szabályozási elvrendszer lényegében a nyílt bankolás kiterjesztése, amely szélesebb körű pénzügyi intézményeket és szolgáltatásokat foglal magában.

A Starbucks azonban nem állt meg itt. Az Infosys Living Labs technológiai vállalat segítségével AI, kibővített valóság és virtuális valóság alapú szolgáltatásokat is integráltak az alkalmazásba. A fejlesztésektől azt várják, hogy tovább gazdagítják az ügyfélélményt, hogy minden interakció egyedi és vonzó legyen.

A vállalat stratégiája az ügyfélélmény megújításában már most is sikeres. A fejlesztések révén nőtt a tranzakciók száma, az ügyfelek többet használják az alkalmazást, és javultak az elégedettségi mutatók is. A digitális átalakulásnak köszönhetően a Starbucks nemcsak szolgáltatásait fejlesztette, hanem piaci pozícióját is erősítette.

Forrás: Fintech.hu

Címlapkép: Depositphotos


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?