A fejlesztést gamifikációs eszközökkel, azaz játékelemekkel egészítették ki, hogy ezzel is növeljék a fiatalok tanulási kedvét és pénzügyi tudatosságát.
A már másfél éve bemutatott “Kit” nevű alkalmazás most kapott egy frissítést, a “Money Quests”-t, amely interaktív küldetésekkel, jutalmakkal és avatar létrehozással gazdagítja a felhasználói élményt. A gyerekek ezek segítségével olyan valós pénzügyi kihívásokkal ismerkednek meg, mint a megtakarítási célok meghatározása vagy a csaló e-mailek felismerése.
Az applikáció bevezetése óta figyelemre méltó növekedést tapasztaltak a gyerekek pénzügyi tudatosságában. Emellett az alkalmazással együtt a gyerekek saját bankszámlát és kártyát is kapnak, mely segítségével a gyakorlatban is elsajátíthatják a pénzügyek kezelését. A szülők számára is biztosítva van a kontroll, mivel teljes rálátásuk van a gyerekek számlájára és képesek korlátozni vagy jóváhagyni egyes tranzakciókat.
A családi bankolás azonban nem kizárólag az ausztrál piacon vált népszerűvé. Magyarországon a Gránit Bank már kínál hasonló alkalmazást, míg az Amerikai Egyesült Államokban a Greenlight biztosít olyan mobilalkalmazást, amelyen keresztül a gyerekek pénzügyi tudásukat játékos módon fejleszthetik és saját bankkártyát is igényelhetnek.
A gyermekkorban elsajátított pénzügyi ismeretek növelhetik a pénzügyi tudatosságot felnőtt korban, ezért egyre több intézmény kezd el ezen a téren innoválni. Az applikációk és a játékos tanulás kombinációja új lehetőségeket kínál a pénzügyi edukáció terén.
(Forrás: fintech.hu)
(Borítókép: Depositphotos)
Szólj hozzá