Most az óriáscégek vezetői, köztük Elon Musk is, megpróbálják ezt a modellt megvalósítani, különösen az X (korábban Twitter) platformmal. De vajon mitől válik egy közösségi médiaplatformból szuperalkalmazás, és az X rendelkezik-e a szükséges kompetenciával?
Egy szuperalkalmazás a sokféle szolgáltatásnak köszönhetően univerzálissá válik, kezdve a közösségi média hálózattól a pénzügyi műveletekig. Ázsiai vállalatok, mint a WeChat, már bemutatták, hogyan lehet számos szolgáltatást, beleértve a fizetéseket is, egy platformon integrálni, megváltoztatva ezzel az emberek közötti kapcsolatok és tranzakciók dinamikáját. De vajon az X is képes erre?
A bizalom a siker kulcsa
Szakértők szerint a bizalom elengedhetetlen egy szuperalkalmazás sikeréhez. A felhasználóknak teljes mértékben meg kell bízniuk a platformban annak érdekében, hogy tranzakciókat bonyolítsanak rajta. Habár az X-nek elkötelezett felhaszálói vannak, a szükséges bizalmi szint elérése nem lesz egyszerű. Több kihívást is le kell küzdenie ahhoz, hogy a szuperalkalmazások szintjére emelkedjen.
Az egyik ilyen kihívás a felhasználók hitelesítése. Sok technológiai óriás által használt hitelesítési rendszer – mint amit a Google, Facebook vagy a Microsoft használ – könnyen kijátszható. Az X kísérletet tett arra, hogy díjat kér a felhasználók hitelesítéséért, de ez a megoldás nem volt eléggé hatékony. A bizalom így csökkent a platform iránt.
Az együttműködés ereje
A Hylink Group szerint a közösségi média óriásnak olyan partnerekkel kellene együttműködnie, mint a biztosítótársaságok, a pénzügyi intézmények vagy a kormányzati szervezetek. Ezen együttműködések segíthetnek a szükséges infrastruktúra és hitelesség biztosításában. Az X már lépett ebbe az irányba az eToro online brókercéggel való együttműködéssel.
A szabályozókkal való harc
Az X korábban már tett lépéseket a pénzügyi terület felé, többek között pénzátutalási engedélyeket szerzett hét amerikai államban. Elon Musk célja, hogy az X-et pénzügyi szuperalkalmazássá alakítsa. Azonban, mint minden pénzügyi vállalkozásnál, a szabályozói kihívásokkal is szembe kell néznie
Összességében az X szuperappá válása nem kis vállalkozás és számos kihívással jár. A felhasználói bizalom növelésétől, a stratégiai együttműködések kialakításán keresztül, a szabályozási akadályokig sok mindent meg kell oldania. De ha sikerül ezeket a kihívásokat leküzdenie, az X nemcsak a közösségi médiát, hanem az egész digitális univerzumot is megváltoztathatja.
(Forrás: fintech.hu)
(Borítókép: Depositphotos)
Szólj hozzá