Egy új, szokatlan csalási trend borzolja a kedélyeket az Egyesült Királyságban: a „barátságos csalás”. Vásárlók százezrei vonják kétségbe teljesen törvényes tranzakcióik jogosságát, feszült helyzetbe hozva az eladókat és pénzügyi intézményeket. Azonban most a Visa lépett a színre egy új védelmi rendszerrel, hogy visszaszorítsa ezt a káros tendenciát.
Az adatok nem hazudnak: 10 brit kisvállalkozásból 9 jelentette, hogy rohamosan nőttek a „barátságos csalások”. A Nationwide Building Society például kénytelen volt alaposan átalakítani vitakezelési folyamatát, miután a pandémia során a csalási esetek száma 251%-kal ugrott meg.
De honnan erednek ezek a csalások? Elég egyszerű a válasz:
- Elfelejtett előfizetések,
- Gyerkőcök, akik pénzt költenek szüleik kártyájával, vagy
- Késedelmesen vagy sérülten érkező online rendelések.
A csavar a történetben? A tranzakció minden alkalommal szabályszerűen történik.
A Visa azonban most a kereskedők mellé állt. Bevezette a Visa Compelling Evidence 3.0 (CE3.0) rendszert, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy könnyen alátámasszák tranzakcióik jogszerűségét. Ha igazolhatják, hogy egy vitát kezdeményező vásárló az elmúlt évben már legalább kétszer vásárolt tőlük, akkor az ellenvetéseket szélsebesen eloszlatják.
Ez a brilliáns lépés potenciálisan 31 millió fontot takaríthat meg a brit kereskedőknek csalások formájában.
Szólj hozzá