A brazil forradalom, amely megrázta Latin-Amerika digitális bankszektorát, 2023 nyarán történelmi mérföldkőhöz ért. A Nubank, a Brazíliából indult digitális úttörő, most már büszkén állíthatja, hogy 80 millió hűséges ügyfele van csak otthonában, Brazíliában.
Az ország határain túl is terjeszkedő birodalom – Mexikóban és Kolumbiában is sikeresen megtelepedett -, így összességében a latin-amerikai ügyfélkör száma már 85 millióra rúg. Ez a csillagászati szám azt jelenti, hogy mindössze két év alatt sikerült megduplázniuk a számukat, hiszen 2021 júniusában még „csak” 41 millió ügyféllel büszkélkedhettek.
Az adatok világosan mutatják: a Nubank képes fenntartani gyors ütemű fejlődését. 2023 második negyedévében a Nubank a brazil pénzintézeti rangsor negyedik helyét szerezte meg. Mindeközben ügyfélszolgálati hírnevüket is sikeresen megőrizték, hiszen Brazíliában továbbra is a legkevesebb panaszokat kapó intézmények között szerepelnek. Különösen figyelemre méltó ez a teljesítmény, ha azt nézzük, hogy a brazil felnőtt lakosság közel fele Nubank-ügyfél.
David Vélez, a vállalat alapítója és vezérigazgatója a digitális üzleti modell erejében látja a vállalat robbanásszerű növekedésének titkát. Hangsúlyozta, hogy a keretrendszerük lehetővé teszi a skálázható növekedést anélkül, hogy a pénzügyi szolgáltatások minősége csorbulna.
Lassulásnak nyoma sincs a Nubank háza táján
Nemzetközi terjeszkedés területén is sokat erősödtek. A neobank jelenleg 4,5 millió ügyfelet szolgál ki Mexikóban és Kolumbiában. A digitális számla, a Cuenta Nu, melyet Mexikóban nemrégiben vezettek be, hatalmas népszerűségnek örvend, több mint egymillió ügyfelet vonzott már az első hónapban, a piac egyik legversenyképesebb hozamát kínálják.
A Nubank kolumbiai ága is szárnyal, és 2023-ban tervezik a digitális számla bevezetését. Brazíliában pedig folyamatosan bővítik portfóliójukat, több mint 25 új terméket és funkciót vezettek be az elmúlt évben. A Nubank ügyfélkörében 10 millióan vállalkozók, ami jelzi, hogy ebben a szektorban még hatalmas a növekedési potenciál.
A növekedés pedig pénzügyi stabilitással párosul. A Nubank 142 millió dolláros nettó nyereséget ért el 2023 első negyedévében, miközben a bevételek az előző évhez képest megduplázódtak. A vállalat jelentős készpénztartalékokkal és erősödő profitrátával rendelkezik, ami azt jelzi, hogy a Nubank az egyik leghatékonyabb működő pénzügyi szereplő Latin-Amerikában.
Szólj hozzá