
Az idei az első év hosszú idő óta, amelyben nem emelkedett az Egyesült Államokban a Black Fridayen elköltött pénz mennyisége. A kereskedőknek így se lehet okuk panaszra, 8,9 milliárd dollárt vásároltak el az amerikaiak egy nap alatt. Ez viszont százmillióval kevesebb, mint a 2020-as rekordösszeg.
A kimutatást késztó Adobe Analytics szerint a vásárlási időszak kitolódása lehet az egyik ok a csökkenés mögött. Néhány bolt már október elején elkezdett akciókat hirdetni, ami kifoghatta a szelet a Black Friday – képzavarral is felérő! – vitorlájából. Magyarországi szemlélőként ezt a magyarázatot könnyű elfogadni, hiszen nálunk soha nem esett egy napra az összes keresekedőnél az akciós nap.
További érdekesség, hogy a pénteki vásárlók 44,4 százaléka mobiltelefont használva vette meg a neki tetsző termékeket. Ez 10,6 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest.
Az idei üzleti eredményekben megmutatozik a logisztika válság is. Több, mint duplájára nőtt azoknak az eseteknek a száma, amelyekben valamilyen áru kifogyott a raktárakból. Különösen jellemző volt ez a chipválság által sujtott elektronikai ipar termékeire.
Szólj hozzá