Elmagyarosodott az Egyesült Államokban a Black Friday. Már egész hónapban lehet akciókat vadászni, ami miatt a Hálaadás előtti pénteki vásárlói roham is kisebb lett.

Fotó: m01229 // CC-BY

Az idei az első év hosszú idő óta, amelyben nem emelkedett az Egyesült Államokban a Black Fridayen elköltött pénz mennyisége. A kereskedőknek így se lehet okuk panaszra, 8,9 milliárd dollárt vásároltak el az amerikaiak egy nap alatt. Ez viszont százmillióval kevesebb, mint a 2020-as rekordösszeg.

A kimutatást késztó Adobe Analytics szerint a vásárlási időszak kitolódása lehet az egyik ok a csökkenés mögött. Néhány bolt már október elején elkezdett akciókat hirdetni, ami kifoghatta a szelet a Black Friday – képzavarral is felérő! – vitorlájából. Magyarországi szemlélőként ezt a magyarázatot könnyű elfogadni, hiszen nálunk soha nem esett egy napra az összes keresekedőnél az akciós nap.

További érdekesség, hogy a pénteki vásárlók 44,4 százaléka mobiltelefont használva vette meg a neki tetsző termékeket. Ez 10,6 százalékos növekedést jelent a megelőző évhez képest.

Az idei üzleti eredményekben megmutatozik a logisztika válság is. Több, mint duplájára nőtt azoknak az eseteknek a száma, amelyekben valamilyen áru kifogyott a raktárakból. Különösen jellemző volt ez a chipválság által sujtott elektronikai ipar termékeire.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?