
Elkezdődött az ősz és ezzel valami ismeretlen ok miatt a banki csalások szezonja. Az OTP és a Magnet bankok is jelezték, hogy csalók vették célba az ügyfeleiket.
A banki csalás működési elve egyszerű, de nehéz nem bedőlni neki. A módszer a következő: a csalók megijesztik az ügyfelet, hogy elveszítheti a vagyonát, majd gyors menekülési utat kínálnak ebből a helyzetből. A menekülési út azonban maga a csalás, amikor ezzel él az ember, akkor szabadítják meg az értékeitől.
A telefonos csalók többnyire arra hivatkoznak mostanában, hogy támadás zajlik az ügyfél számlája ellen. A menekülési út pedig az, ha telepít egy appot, ami lehetővé teszi a mobil vagy a számítógép távvezérlését, esetleg maga utalja át egy biztonságosnak mondott számlára a megtakarításait. Az emailes módszer esetében adategyeztetésre vagy a kockán forgó vagyon megvédésére szólítják fel az ügyfelet, és átirányítják egy hamis banki oldalra.
Akármelyikkel is találják meg, a következőt kell tenni. Lerakni a telefont, bezárni a levelet anélkül, hogy bármit telepítenének. Majd pedig felhívni a bank ügyfélszolgálatát, hogy ők keresték-e esetleg. Csekély az esélye, de így legalább a bank értesül, hogy újabb támadás indult az ügyfelei ellen. Ha esetleg az első ijedelmében telepített volna bármilyen alkalmazást, ezt is jelezze a banknak, zárolja a kártyáját, minimalizálja a napi utalási limitet, és változtasson jelszót.
Szólj hozzá