
(fotó: Dick Thomas Johnson / CC-BY)
Napozós vasárnapot annak, aki azt szereti, mi szívesen átveszünk kisebb mennyiségű hűvös esőket. Név és cím a szerkesztőségben. A hőgutában az alábbi anyagokról nem volt idő írni, főleg azért, mert ha egyszer kinyomtatják őket, több kötetben jelennek meg.
Megírtuk, hogy a Softbank Pepper robotjának a gyártását leállították tavaly, és remény sincs az újraindításra. Mindent várt a cég az eszköztől: idősgondozásra, hotelportásnak, banki ügyintézőnek is ajánlották. De jártunk olyan konferencián Las Vegasban, ahol interjút is készítettek vele a színpadon. A Wall Street Jornal azt írta meg, hogy mik voltak azok a hibái a Peppernek, ami miatt a fent is említett munkák egyikét sem tudta ellátni.
Számolatlan születtek már cikkek a Robinhoodról, ami a tavalyi év sztárja volt a fintech appok között. Igaz, ezt néha hősként, néha pedig főellenségként tette. A cég történetét és a mostani tőzsdei bevezetést a The Verge úgy fogalmazta meg röviden, hogy a Robinhood kitalálta, hogyan lehet pénzt csinálni a pénzügyi nihilizmusból. A cikk azzal érvel, hogy nem a részvény a termék, amit elad a felhasználóknak a cég, hanem az order flow, amit a felhasználók generálnak, és amit a cég más kereskedők felé értékesít. Mivel ezek a kereskedők gyorsabban tudnak vásárolni a Robinhoood felhasználóknál, ezért a trend adatokkal minden egyes vásárlásból realizálnak egy kis hasznot.
A Financial Times pedig az elmúlt évet lopakodó módban töltő Tether stablecoinról és a Bitfinexről, illetve a két vállalkozás közös vezetőiről írt. Még hamis Windowsok is vannak a történetben. Giancarlo Devasini, a cégek vezetője pedig egyszerre hatalmas figura és egy rendkívül nehezen átlátható pénzügyi kártyavárat felépítő vállalkozó. Devasininek természetesen különvéleménye van erről, ugyanúgy, ahogy a Bitfinexet a piacról kitiltó szabályozóknak és a Tetherrel vagy a Bitfinexszel perben álló befektetőknek is.
Az apróbb hírek közül csak az maradt ki, hogy az MNB újabb bírságot szórt ki, most az Erstének. A Mol pedig egységesítette hat országban az elektromos autó töltési szolgáltatását. Hogy ez autós hír lenne? Dehogy, fizetési!
Szólj hozzá