
A kétezres évek végén elindult Web 2.0 azt ígérte a netezőknek, hogy mindenki csatornához jut. Ez ebben a formában igaz is volt, de a csatornához nem járt figyelem. Amit akkor az írásos tartalommal kapcsolatban létrehoztak, azt a Cloubhouse a most hangos tartalommal cselekszi meg. Bárki létrehozhat egy csatornát, ahol ő és az általa megjelöltek beszélnek, de a figyelem nem jár kötelező jelleggel. Nehéz ezt úgy belátni, hogy a Szilícium-völgy ismert figurái – például Elon Musk – figyelmet is kapnak, nem csak csatornát.
A cég jövő hétvégén bevezeti a fizetési lehetőséget: bárkinek lehet pénzt küldeni, aki épp beszél. A Clubhouse szerint nem fog lecsípni egy százaléknyit sem az így küldött pénzekből. Ugyanakkor az első körben nem minden felhasználó tud majd adományokat fogadni. A támogatási funkciót lassan, teszt jelleggel teszik elérhetővé a felhasználók között.
A Clubhouse előtt álló kihívások egyike, hogy hogyan tudja szabályozni a fizetéseket. Másrészt pedig az sem egyszerű kérdés, hogyan tudja az eddigi szűk körű felhasználói körét úgy növelni, hogy abba az Android operációs rendszert futtató telefonok is beleférjenek.
Szólj hozzá