
(fotó: Jason Howie / Flickr CC-BY)
A csoportos pert indítók szerint az Apple arra hivatkozva tagadta meg a kár megtérítését, hogy nincs mód arra, hogy kövessék ki és hogyan költötte el egy ajándékkártya tartalmát. Ez természetesen kényelmes álláspont a cégnek. Különösen azért, mert az amerikai FTC piacfelügyeleti szerv szerint rendkívül elterjedtek az ajándékkártyás csalások. Az FTC honlapján egyenesen az szerepel,hogy
bárki, aki ajándékkártyában kéri a pénzt, csaló.
Több, különböző csalás elkövetője szereti ezt a fizetősi módot. Kiadhatják magukat technológiai ügyfélszolgálatnak, akik a gépet szerelik meg, az adóhivatal munkatársának, aki adóhátralékot szedne be, vagy akár családtagnak is hazudhatják magukat, aki valami váratlan probléma miatt megszorult.
A csalók által elmesélt történetek közös pontja, hogy egyrészt gyorsan van szükségük a pénzre, másrészt pedig iTunes ajándékkártyában szerenék a pénzt. Ez a csalás Magyarországon nem terjedt el szerencsére, de az Egyesült Államokban nagyon gyakori.
A pereskedők szerint az Apple 4-6 hónapig magának tartja a pénzt a kártya beváltása és az azon vásárolt jószágok kifizetése között. Azaz az appfejlesztők, zenészek, jogkezelők ennyi késéssel jutnak a pénzükhöz. Ez idő alatt a cég vissza tudná téríteni az ajándékkártya árát, még akkor is, ha a csaló a saját appját vette meg, így kinyerve a pénzt a zárt ökoszisztémából.
Emellett az Apple minden vásárlás után harminc százalék jutalékot tesz zsebre. Ez még akkor is vissza tudná téríteni az áldozatoknak, ha azonnal utalna az appfejlesztőknek.
Szólj hozzá