
A figyelem központjába került a Robinhood, amikor egy nagy veszteséget elszenvedő húsz éves felhasználó öngyilkos lett. Mostanra már a New York Times is azzal foglalkozik, hogy a befektetési startup felhasználói eleve a kockázatosabb termékeket választják és a tájékozatlanságuk miatt gyakrabban veszítenek pénzt.
A NYT az Alphacutiont kérte fel, hogy kilenc brókercéget és köztük a Robinhoodot is vizsgálja meg. A felmérés szerint 2020 első három hónapjában a számlán tartott összeghez arányítva kilencszer több részvényt vettek és adtak el a Robinhood felhasználók, mint az E-Trade ügyfelei és 40-szer annyit, mint a Charles Schwab ügyfelei. A kisbefektetők annál rosszabb eredményeket érnek el, minél gyakrabban kereskednek. Tovább rontja az eredményességüket, ha opciós ügyleteket is végezhetnek. A cég alapítója szerint csak az aktív ügyfelek 12 százaléka vásárol opciókat.
A gyors kereskedelmi lehetőségek mellett az is hátráltatta a Robinhood felhasználóit, hogy a cég több súlyos üzemzavaron esett át az első negyedévben. Azt pedig már a Robinhood által kiadott adatokból is lehet tudni, hogy az átlagfelhasználó 31 éves, és felük soha korábban nem kereskedett a tőzsdén.
A Robinhood felhasználók nem fizetnek jutalékot a kereskedésért. A cég azonban érdekelt abban, hogy minél több tranzakció történjen, mert kereskedelmi partnerei ez után fizetnek jutalékot a cégnek. Nem is rossz pénzt.
A Robinhood azt elérte, hogy egyszerűvé tette a kereskedést. Sőt egyenesen játékszerűvé alakította az élményt. A pénzügyi oktatás terén is tettek lépéseket, de a mostani kritikák miatt valószínűleg további fejlesztésekre kényszerülnek. Már csak azért is, mert egyelőre a cég nevével ellentétben az ügyfelektől vesznek el pénzt, ami aztán a tapasztalt kereskedőknél és brókercégeknél kötnek ki.
Szólj hozzá