
Az Apple Card nagy ígérete az volt a Goldman Sachsnak, hogy elég sok pénzügyi adatot gyűjthet be az Apple révén megszerzett új ügyfeleitől. Az Apple most még be is segít a partnerének, átírta az adatvédelmi nyilatkozatot, hogy még több anonimizált adatot továbbíthasson pénzügyi partnerének.
A cég azzal érvel, hogy a további adatok lehetővé teszik a pontosabb és jobb hitel elbírálást. Illetve szélesebb körnek lesz elérhető a hitel.
Emellett a szabályzatba bekerült annak a lehetősége is, hogy az ügyfelek úgy döntsenek, hogy több valóban személyes adattal lássák el a bankot. Végül pedig az Apple eszközökkel végzett vásárlások is több adatot fognak magukkal hordozni. Nem csak azt fogja látni az ügyfél és bárki, akivel megosztja a tranzakciós listáját, hogy az Apple-nek fizetett, hanem azt is, hogy zenét vett-e vagy mobiljátékot.
Az adatmegosztást nem kötelező elfogadni, de nem tették kényelmessé a rendszerből való kiiratkozást. Az Apple-nek küldött e-maillel kezdődik a folyamat. Az Apple láthatóan mindent megtett a folyamat tervezésekor, hogy minél kevesebb ügyfél éljen a lehetőséggel. Ezzel együtt is egyedülálló az a gyakorlat, hogy az ügyfélnek egyáltalán beleszólása van az adat megosztásába.
Szólj hozzá