
(fotó: raneko / Flickr CC-BY)
Nem lett diadalmenet a Tesla számára a tegnapi nap. Mikor a cég bejelentette, hogy elindítja saját biztosítási szolgáltatását, amelyben a legendásan drágán biztosítható Teslákra 20-30 százalékkal kell fizetni, még úgy tűnt, hogy minden jól megy.
Látszatra működött is a biztosítás modul, ám nem olyan kockázatbecsléseket gyártott le, amelyekkel bárki is boldog lett volna. A cég csupán annyit nyilatkozott, hogy „programhibák” miatt nem kaptak megfelelő becsléseket az ügyfelek. Végül a Tesla elérhetetlenné tette a biztosítási oldalt és nekiállt a szerelésnek. Most ismét működik.
Arról, hogy valójában mi történt a Tesla twitteres kommunikációjából és az autótulajdonosok fórumaiból alkothatunk képet. A cég algoritmus frissítésre hivatkozott, igaz, ekkor még azt várták, hogy pár perc lesz javítani a hibát. A Tesla-tulajdonosok pedig arról számoltak be, hogy a biztosítási összegek, amiket a szolgáltatás felajánlott egyszerűen nem voltak olcsóbbak, mint a konkurencia.
A biztosítási üzlet elindítása egyébként remek ötlet a Teslától. Olyan profitforrás, amivel a meglevő vásárlókról gombolhatnak le további pénzeket, akik még hálásak is az új szolgáltatásért.
Szólj hozzá